Tuesday, January 25, 2011

~cuti..cuti..dan cuti..hehe..~

yea..yea...yea..and yea!!!hehe..wah..gembira tak terkata nih..sebab minggu ni memang minggu umtuk bergembira..walupun tak berapa nak gembira...hehe..erm,,apa yang aku cuba nak sampaikan ni erk?Macam tak  kena je kata2 ku ini..haha..

tak..sebenarnya,ok..before that..lupa pulak..assalamualaikum semua..teruja sangat kot nak menulis entry nih..sampai lupa rutin semasa..haha..ok,sambung balik..aku sebenarnya tengah tension dok mengadap QMT a.k.a INTRODUCTION TO STATISTIC yang memang buat aku migrain all the time kalau ngadap this subject..huhu..(subjek ni jelah....subjek lain insyaallah ok..walaupun kdg2 terasa cam nak kena migrain jugak..hahaha..)...ish..dan2 je aku ni..kalau dah malas tu...malas jugaklah weh..hihi..(kutuk diri sendiri itu lebih 'afdal' dari kutuk orang lain..kan..kan..kan??hehehe..)

Cerita pasal malas ni kan..dalam banyak2 minggu..kalau boleh diberi award minggu paling malas yang membuatkan aku pun turut sama jadik malas..minggu ni lah yang paling layak..pertama..sebab,minggu ni adalah minggu last before cuti mid term...hehe..yang keduanya pulak,sebab aku memang dah tak sabar nak cuti...haha..tak sabar mengalahkan tak penah dapat cuti..kih3..bak kata kawan aku..'gedik la weh'...haha..and the last one,,sebab..aku memang MALAS!!hehe...sangat terukkan?huhu...

erm..tak kisahlah apa-apa pun...yang pastinya aku memang teruja sangat nak cuti ni..sebab,kepala otak seakan2 dah 'tak boleh' nak terima pelajaran2 yang ada...lagi2 bila dah minggu akhir ni kan..ceh wah!ayat...tak boleh blah betul!haha..tau dek pensyarah2 aku ni..mesti lumat aku kena ganyang...hehe...

ish2..tahap excited aku ni..macamlah cutinya berbulan2..walhal seminggu jer..itu pun sempena tahun baru cina..and clash pulak dengan cuti mid term..yang bukan untuk student2 IPT je...student2 sekolah pun sama jugak bercuti..hai,memang gamatlah situasi kat rumah aku nanti...and yang paling penting..mak aku konfem akan pening kepala bila kitorang anak2 dia ni dah berkumpul buat 'semak' kat rumah..haha..lepas tu,mulalah babak2 berdialog yang antaranya berbunyi begini...

"koghang ni kalau ada kat rumah...bising je..sapa suruh cuti lama2?Buat pening kepala oghang je.."haha..

itu memang dialog yang bese kami adik beradik dengarlah..bila tibanya cuti panjang yang tak berapa nak panjang ni..huhu..

Cuti..cuti..cuti..budget je cuti..tapi,'keje sekolah' tetap tak cuti...dengan assignment banyaknya..dengan projek website yang tak siap2 lagi..hai..pening gak kepala memikirkan all those thing..tapi,takpe..it's ok....relax sudah...nanti2 boleh buat kot..hehe..(kot???)erm...perkataan yg dah menjadi trend mude mudi kot..hehe...fenomena 'kot' sekarang ni dah makin menular kat dalam rumah aku....hasilnya,bila bercakap..takkan sah kata2 itu kalau tiada perkataan 'kot'..hehe...remaja sekarang..kaya dengan mcm2 perkataan baru..hoho....asalkan jgn dipraktikkan dalam situasi2 tertentu..sudahlah ye..(peringatan untuk diri sendiri nih..)

Cuti seminggu ni..kalau takde aral yang melintang pukang tonggang langgang...mungkin aku akan stay kat rumah je kot...yelah,cuti pun seminggu je kan....dengan banyak kejenya..ish..memang tak dan la nak gi jalan2...kalau jalan pun,mungkin di sekitar kawasan rumah je..hahaha...

citer pasal jalan,tadi En .A call...pastu dia kata..kalau dia dapat cuti raya cina nanti..dia nak ajak kuar..aku ye kan aje..sebab,aku tau...kemungkinan dia nak dapat cuti tu..memanglah sangat rendah probabilitynya..huhu..sebab,dia memang payah nak dapat cuti...raya puasa pun dia leh gi keje..apatah lagi raya cina..erm..memang sangatlah tinggi kemungkinan2 untuk tidak dapat cuti tu..hoho..

aku siap cakap.."no plan2 eh..sebab kalau plan..nnti takut tak jadik..."huhu..sorry En.A..jgn marah...saja je selitkan story pasal awak tu...nak sedapkan cerita..hahaha...

yang pastinya..dah cukup panjang kot aku menulis...keje QMT tak siap2 lagi..dah la besok ada kelas QMT..ish,sangat jeles sebenarnya...kalau la kelas QMT tu dianjakkan ke hari lain..ataupun lepas cuti ke...kan lagi berganda2 kegembiraanku..sebab satu kelas je yg kena hadap besok..so,kalau QMT xde...memang takde kelas kot..hai...takpe2..kena 'istiqamah'..walaupun rasa malas tu lebih banyak dari rasa nak 'istiqamah'..kih3..boleh ke macam tu?Erm..kalau jawapan baiknya..memang tak boleh la..tapi,kalau jawapan tak baiknya...boleh aje..haha..

ish...dah2..keje tak siap..aku boleh lagi membebel sakan kat sini...so,gud nite semua...selamat bercuti...and selamat tahun baru cina jugak kat mereka2 yang merayakannya...salam..:-)


No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...