Thursday, January 20, 2011

~aku tetap aku..~

Salam semua...

erm..cuba teka,aku kat mana sekarang?Rumah?Yeszzaaa..tepat sekali!huhu...eh2,tapi,kenapakah aku kat rumah sekarang nih?bukan ke aku sepatutnya masih kena dan patut berada di asrama waktu2 macam nih..i mean,yelah..baru hari khamis kot..huhu..

erm..actually,this is good news jugaklah..kalau korang nak tau..semester nih,semester yang paling best bagi aku..sebabnya,kelas aku hanya dari hari isnin sampai hari khamis je..buat masa ni lah..in future mungkin tak kot..huhu..tapi,harap2 berterusanlah sampai final exam nanti..so,sebab itu jugaklah aku dah pun berada di rumah sekarang nih...sebab,besok..(hari jumaatlah kiranye..)..aku free dari sebarang aktiviti mahupun kelas..hehe..amacam?cool tak schedule untuk semester nih?huhu..kepada kawan2 yang lain..sila jangan jeles kepada saya ok..kerana,anda juga akan mengalami nasib yang baik mcm saya  nanti...(cubaan nak menyedapkan hati member!haha..)

erm..sebenarnya,bukan itu pun subject utamanya...ada something yang aku nak jelaskan kat sini..bukan jelaslah..its more to macam...macam...err...eish,payah lah nak dijelaskan..haha..terus jelah straight to the point..

tadi masa tengah dok ralit melayan perasaan..(wah2..mcm ayat dalam cerpen la..huhu..)aku dapat satu mesej dari member aku....dengan dia,memang kata2 aku agak brutal sikit bunyinya..maklumlah,dah dia pun boleh tahan 'brutal' gak kata2nya dgn aku..so,aku pun pura2 la brutal dgn dia..haha..(budget je brutal..)

dia tu muda setahun dari aku..tapi,biasalah...budak2 zaman sekarang..kata ganti nama 'kau aku' tu dah jadik trend semasa kot...tak heranlah dengan adik beradik pun dah hilang perkatan kakak and abang..bila masing2 prefer panggil kakak and abang diorang dgn nama je...but,it doesn't mean that..rasa hormat tu akan hilang..hormat itu tetap ada..cuma bagi sesetangah orang..panggilan nama tu lebih merapatkan hubungan mungkin..huhu..bagi aku lah..its just an opinion..bukan nak menghentam atau mempersoalkan..as long as we respect each other..that's not a big deal kot..hehe..aish,cakap mat saleh pulak dah..hahaha..

ok,berbalik pada cerita tadikan...erm..tengah berbalas2 mesej...member aku tu berkata begini..'mu nih..asal sembang dgn aku je msti kejam..cubala ayu2 sikit.."

hahaha...terasa nak gelak golek2 je..erm..alahai,kejam sangat ke aku nih?huhu..maksud kejam pada dia tu..adalah bila aku tanya dia satu soalan..yang mungkin bagi dia agak kasar..huhu..actually,soalan tu bukanlah kasar mana pun..mungkin bagi dia cara soalan itu dimuntahkan..(ceh wah..ayat yg sangat tak boleh blah..haha..)..agak kasar..huhu..

erm..inilah yang sebenarnya yang aku konfiuskan..dan ini jugak rasa pertama kali orang menilai aku dgn mengatakan yang aku ni kejam...plus kasar jugak kot instead of muka sombong...seriously,memang agak lawak kata2 itu..sebabnye,kalau orang yang tengok aku..outomatically,first impression diorang kat aku.."sombongnya dia nih.."

yup..aku tak tipu..itu memang sejak dari aku masuk tingkatan satu lagi..and penilaian orang terhadap aku pasal ekspresi muka tu memang tak pernah hilang dari dulu sampai sekarang...cuma orang jarang melabel aku kasar macam yang kawan aku cakap tu..sebabnye,bagi kawan2 rapat aku..aku nih lemah lembut..lemah lembut tang mana aku tau la...maybe sebab suara aku yang memang kalau pakai microphone pun belum tentu leh challenge suara upin ipin tu kot yang buat diorang labelkan aku as seorang yg lemah lembut...haha..(ceh..perasan kot!)huhu..

tapi,seriously jugak..aku bukanlah orang yang suka menjerit2 tak tentu pasal...kalau jadik tarzan pun..aku rasa,tarzan pun malu nak mengaku kaum kerabat..yelah,kalau dah tarzan ori boleh menjerit2 tanpa segan silu..datang aku,bila nak menjerit je..cover2 ayu..erm..memang tak nak lah encik tarzan tu mengaku sedara!hahaha...

yang pastinya,perubahan itu harus seiring dengan peningkatan umur...walaupun ada orang tu nampak aje muda belia..(macam aku..hehe..)..umur pun baru nak cecah belasaan tahun..tapi,kalau dah boleh berfikir dengan matangnya...tak perlu tunggu umur cecah puluhan tahun pun..tetap jugak terserlah kematangannye..cuma,bagi aku..kalau dulu aku boleh dikategorikan sebagai budak perempuan yang hanya tau panjat pokok..main bola sepak..memancing..and ape je lah benda yg budak2 lelaki buat aku join sekali..(walaupun x diajak..haha..)..untuk sekarang nih...all that thing mungkin aku dah tak reti lagi nak buat..jangan kata bola sepak..main bola jaring pun tak past..hahaha...

so,konklusinya..aku bukanlah kasar..cuma kadang2 bila dah terbiasa bergurau dengan kawan2 perempuan..terlepas pulak kata2 yang seakan2 kasar itu kepada kawan2 lelaki...termasuklah dengan member aku yang sorang tu...kalau nak tau..macam mana aku bercakap ngan dia..macam tu jugaklah caranya aku berborak..menyembang..bercerita and berceloteh dgn kawan2 perempuan aku...takde bezanya..even dengan En A yang bukan nama sebenar tu pun kadang2 terlepas laku..hahaha..sabarlah kawan2 dengan kerenah aku ni ye..En A pun kena bnyak sabar dgn diriku ini..huhu..

yang pastinya..aku tetap aku...aku tak boleh jadik orang lain..and aku tak nak jadik orang lain..hehe..


salam...;-)

P/S : erm..thankz to kawan aku yang bagi aku 'inspirasi' untuk post entry baru nih...memang dari sehari ke sehari nak menaip..tapi,idea pulak tengah  kering lagi kontang untuk dimuntahkan...(sebenarnye malas...budget je xder idea..hahaha..alasan lapuk!)..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...