Thursday, January 13, 2011

~aku VS mathematic~

Salam semua...

entry minggu lepas,buatkan aku tersenyum sendiri...and puas jugak digelakkan 'sesakan sakannye' oleh geng2 aku yang tetiba rajin menjeguk teratak aku ni..hahaha..sebabnye,bila aku postkan gambar2 orang kesayangan aku..

ish..entah ape2 la diorang tu..suka gelakkan aku..tau la bangge bila gambo terpampang...kot ye pun,tak payah kot sakan dok gelakkan aku..huhu..

erm..by the way..malam ni nak kongsi sikit kisah aku dengan Encik Mathematic nih..dari dulu sampai sekarang,aku memang alergik dengan mathematic..tak tau kenapa..walaupun,masa sekolah rendah dulu,aku antara muka2 yang selalu dapat hadiah bila time kelas mathematic..huhu..(sekolah rendah jelah..masuk sekolah menengah..hampeh!haha..)

seriously,aku bukanlah pencinta subject mathematic..apatah lagi nak jadik pakar mathematic yang dikenali ramai..uish..memang tak arr!Aku kagum sangat2 lah kat diorang yang boleh catch up subject tu..and boleh jadik pakar dalam subject tu instead of me yang kena perah otak...(kalau boleh spin guna washing machine..memang dah lama aku buat la..huhu..) sampai kadang2 tu rasa macam nak terkeluar otak pun ada semata2 nak lulus subject tu..nak lulus je tau!Bukan nak dapat A+ ke..A- ke..just lulus..hah!setakat nak lulus pun dah kena perah otak..macam manalah agaknye gaya aku study kalau nak dapat A+ kan?huhu..erm..mesti masa tu dua washing machine akan diguna pakai kot..hahaha..

kalau diberi pilihan antara subject science and mathematic..aku rela pilih bahasa inggeris..haha..ish,memang science and mathematic tu bukan 'jodoh' aku lah weh...kalau tak,takkanlah masa zaman sekolah dulu,aku selalu dapat top ten antara mereka2 yang dapat markah tercorot..and kalau tidak jugak..takkanlah aku kena repeat 3 kali subject math tu..hahaha..

Malu??Huhu...actually,malu tu memanglah malu..tapi,aku rasa takde ape yang perlu dimalukan bila buat pengakuan terbuka lagi tidak tertutup nih..sebab,as a someone yang dah pernah rasa ape itu kegagalan..tak salah kot kalau aku just straight forward je mangaku yang aku kena repeat the same paper for the three times..huhu..

kawan2 yang kat luar tu..please,don't you ever or dare to follow my way..sebab,bukan menyusahkan diri korang je...menyusahkan lecturer jugak..yang kene hadap muka kite para2 repeaters yang tak berapa nak ramai nih..huhu..so,moral of the story,janganlah repeat..kalau tak minat pun..study lah betul2..walaupun study tu cuma untuk exam je..jangan jadik macam aku ni...dah tiga kali repeat baru nak sedar diri..sebelum ni..asyik nak berfoya2 je..hihi...

ok,berbalik pada tujuan asalnya aku menulis entry nih..teringat masa sekolah dulu..selalu jadik target utama cikgu math aku..yelah,cikgu2 nih memang suka je nak attact bebudak yang 'slow' math macam aku ni..so,masa sekolah dulu..memang aku selalu ar jadi mangsa 'amukan' cikgu mathematic aku..sampaikan aku penah nangis sebab dapat markah low daripada kawan2 yang lain..(boleh pulak nak emosi..walhal tak minat pun subject tu..haha..).

haha..lawak2..tak minat,tapi,bila dapat markah rendah..menangis pulak!kih3..memanglah kena nangis,kalau tak..nampak sangat pulak yang aku nih tak bersungguh nak lulus..wlaupun cikgu aku memang tak expect aku lulus..huhu..

erm,,cerita pasal nangis nih kan..aku baru teringat..buat pertama kalinya aku rasa 'bagero' sangat bila masuk kelas QMT baru2 nih..QMT ni pun adik beradik ngan encik Mathematic jugak..nasib baik tak banjir dalam kelas..cuma mood je yang lari sikit...dalam hati dok merungut..kenapalah aku kena hadap lagi adik beradik encik mathematic nih..rasa cam nak mansuhkan aje subject ni..haha..boleh ke macam tu?Dah tentu2 lah tak boleh kan..sebab,,ilmu science and mathematic tu dah memang ada dari zaman tokoh2 dan ilmuan2 islam lagi..

yang pastinya..antara aku dan mathematic memang takkan boleh bersatu...bagilah aku apa2 pun bahan yang boleh mencairkan hati aku untuk 'jatuh cinta' kat subject tu..memang tak arr jawabnya!huhu..subject yang mengerah tenaga aku untuk menekan2 kalkulator sehingga membuatkan jari2 aku ni jadik lebam..memang payah nak 'tawan' hati aku..melainkan subject akaun..hehe..itu aku suka..sebab,akaun..walaupun mengira..tapi,tak serumit mathematic yang selalu je muncul dengan formula2 yang menyesakkan kepala otak aku nih..hihi.. 

tapi,kalau suruh aku menulis macam sekarang ni..insyaallah aku boleh..hehe..instead of menulis,aku boleh mengira jugak kot..kira jumlah patah perkataan!hahaha..ok what??huhu..

erm..sampai sini jelah dulu kot...nanti,ada masa..ada waktu..aku membebel lagi..salam semua..:-)


No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...