Saturday, January 22, 2011

~Jangan Nyanyi Kat dapur..Nanti dapat Suami Tua..betul ke?~

''tuhan tolong nyatakanlah padanya tentang cinta...
apakah masih diri ini diperlukan...tuhan...tunj..ukkan.."

Err...bukan ke anak dara tak boleh menyanyi kat dapur?hehe...orang tua2 kan selalu kata..."jangan menyanyi kat dapur..nanti kawin dengan orang tua.."

dah selalu kot saya dengar pantang larang ni..dari saya kecik...sampailah dah besar panjang macam ni...pantang larang tu still lagi kedengaran..in fact, baru je pagi tadi saya dengar lagi kata2 pantang larang tu dalam program.."NASI LEMAK KOPI O"...(royalti lebih sikit eh tv9...huhu..)

Persoalannya...betul ke pantang larang tu??huhu..

seriously.. saya selalu jugaklah menyanyi kat dapur...orang kata,asal kat dapur je..mesti menyanyi..asal menyanyi je..mesti kat dapur..hahaha..terukkan?bila time saya nyanyi je...mesti punya akan dengar jeritan nyaring dari dalam...tapi, bukan mak sayalah yang jerit..kakak saya..huhu..dia tu memang macam tu..suka 'dengki' bila saya tengah syok layan perasaan!hahaha...

tapi,kalau ikut logiknya...jodoh pertemuan kan ditangan Allah..so,macam mana boleh adanya 'pantang larang' kalau nyanyi kat dapur akan kawin dengan orang tua?erm.....ni nak kena tanya my nenek ni..huhu..

apa-apa pun,setiap perkara yang dinyatakan itu mesti ada sebabnya...mungkin orang tua2 dahulu kala..(ceh wah!ayat x nak klasik pulak kan..hahaha..)buat 'pantang larang' macam tu sebab tak nak anak2 dara macam kita ni menyanyi sambil masak kot....takut nanti hangus semua makanan yang dimasak..hehe..

erm..generally,bukan anak dara jelah..orang perempuan biasanya..jangan menyanyi kat dapur..kalau perempuan yang still single macam saya ni ..takpelah jugak kot..sebab kalau hangus pun masakan kami...its ok..masih boleh dimakan..walaupun kena and terpaksa tahan telinga dengar bebelan mak..haha...tapi,kalau perempuan yang dah kawin..masak hangus2...tak ke malu dengan mak mertua...hahaha...ish2..sangat malu tau tak kalau perkara itu berlaku..hahaha..

pape pun,pantang larang tu..walaupun hanya diamalkan oleh orang dulu2..tapi,still jugak diguna pakai sampailah sekarang...hehe..

so,jangan nyanyi kat dapur ok..kalau nak nyanyi gak..nyanyi je dalam hati..kih3..at least,kalau tak sedap pun orang tak dengar..hhahahaha...salam semua...:-)


No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...