Monday, May 21, 2012

Selamat Datang Bulan Rejab.. (^_^)

Assalamualaikum...


Entah kenapa boleh menangis lepas solat tadi. mungkin sebab hari ni 1 rejab. Bulan yang datang setahun sekali ni, memang banyak syafaatnya. Ramai yang mungkin sanggup bangun tengah-tengah malam untuk tambah-tambahkan amalan kan? Alhmadulillah.. saya pun tak terkecuali jugak sebenarnya. dan bila kita banyakkan amalan pada malam 1 rejab, insyaAllah akan termakbul semua permintaan kita dan akan terhapusnya jugak dosa2 kita. Jadi, memang tak boleh dijadikan alasan la kan kenapa kita masih 'berdegil' tak nak rebut peluang yang Allah dah bagi kat kita hambanya yang kerdil lagi hina ni. Ye tak?


saya sendiri rasa lain sangat perasaan ni, lepas buat solat hajat tadi. Tak tahu kenapa. Tapi, memang meresap jugak la di jiwa lembut dan hati saya yang memang banyak tisu di dalamnya ini. Hehe. Orang kata, bila kita melelehkan air mata sebab hadirnya satu rasa iaitu rasa rendah diri yang teramat sangat dengan kekuasaan Allah.. itu lebih baik dari kita menangis sebab benda-benda yang tak sewajarnya. itulah yang saya rasa tadi. Air mata keluar tanpa dipaksa. Semoga Allah ampunkan dosa-dosa saya, dosa mak ayah saya, dosa atok nenek saya, dosa adik beradik saya, ahli keluarga saya and semua kaum muslimin muslimat yang saya kenal atau pun tak kenal. 


Bulan ni, bulan istighfar.. jom kita banyakkan beristighfar dan banyakkan amalan. Hehe. terasa tak nak tidur pulak sebab sayang nak tinggalkan malam yang penuh syafaat ni. InsyaAllah. saya nak berpuasa hari ni. Korang macam mana? Nak join tak? Jom laaaaaa.... Hehe..




Nota : Alhamdulillah.. happy dengan perubahan kawan saya yang dah berubah ke arah lebih baik. semoga dia terus istiqamah. InsyaAllah... (^_^)

2 comments:

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...