Sunday, December 11, 2011

~Cerita minggu ini..~

Assalamualaikum…

Boleh tak kalau saya nak membebel sikit untuk entry kali ni? Hehe.. bukan membebel apa pun. Just nak meluah and menceritakan sikit2 apa yang berlaku dalam hidup saya sepanjang seminggu ni. Ececeh.. apa yang berlaku dalam hidup erk? Haha. Ayat yang sangat tak leh bla.. bak kata bebudak zaman sekarang la kan..[saya pun kadang2 cakap gak ayat tu..hik3]… ok2..lets go to the point.. dah masuk zohor nih..  jap lagi nak solat pulak.. antara orang-orang yang disayangi oleh ALLAH..adalah orang yang mengawalkan solat kan? Hihi.. tapi… saya ni macam nak melambatkan solat je… adeh.. sesungguhnya saya hanya manusia biasa… tak sempurna mana… jadi, mari la sama2 kita perbaiki diri ye kawan2..sekian tazkirah ringkas dari saya…[lepas ni gi solat terus!]..huhu..

Actually, minggu ni saya tak dapat balik rumah mak ayah. Itu yang rasa cam…wah.. lama giler tak balik umah.. mesti mak ayah saya rindu kat saya kan? Ececeh… dan-dan la. Walhal..saya ni ha yang rindu giler kat depa..sampai termimpi-mimpi kot.. hahaha.. [ehem2..kaver sikit..control2.. huhu..]

Weekend yang lepas, saya dah komfem2 la tak dapat balik.. sebab ada meeting kelab la.. ada discussion ngn group members la..[yang mana..last2 minit diorang kata tak jadi..] heish..dalam hati ni.. tuhan je yang tau betapa saya rasa cam nak sekeh2 je kepala diorang tuh.. nasib baik ada plan nak gi survey tempat camping kat Gua Batu Maloi.. kalau tak..memang time tu gak saya call teksi suruh amik..[tak mo nyusahkan ayah…lagipun stok money saya ada lagi..cukup la nak buat tambang…]hoho.. acah je lar.. saya bukan berani sangat pun.. cakap je lebih.. haha..

Nasib baik la hari sabtu tu, saya dah jumpa mak ayah saya. Sebab saya mintak diorang hantarkan buku teks untuk subject selling saya.. [yang saya booking kat lecturer sebelah umah saya tu..].. kebetulan family saya nak gi kenduri kawen kat keratong… so, itu yang mintak tolong tu.. hehe… and one more thing yang bestnya… balik dari kenduri tu.. mak saya call kata nak hantar lauk kenduri.. so, saya yang tengah main badminton dengan roommates time tu.. just say.. “Ok…” sambil termengah-mengah menjawab.. haha.. [padah sebab dah lama tak exercise..padan muka saya! Haha..… [sampai la ni tangan still terasa lenguh..]
Sekarang pun walaupun kelas tak berapa nak pack.. [sebab saya carry 12 credit hour je..] tapi, bebannya stil macam carry 20 credit hour! Hadoi… memang seksa rasanya… nasib baik business studies ni tak gempak macam bebudak accounting yang even dah part 6 pun..still ada 7 subject overall… kalau tidak.. mau pengsan saya awal2 sem nih.. haha.. syukur2..pengalaman repeat satu paper pun dah boleh bagi a big lesson for me.. saya ni bukan rajin belajar pun… Cuma semangat nak  belajar sampai ke peringkat lebih tinggi tu je yang buat saya masih berada di sini.. kalau tak de semangat.. tak tau la nak kata apa.. macam yang saya selalu citer  tu.. saya bukan orang pandai… tapi, sebab semangat untuk ubah corak hidup tu yang buat saya masih dan insyaallah akan terus bertahan.. amin.. [tetiba teringat pesan2 mak ayah..huhu..]

Oh..ye.. Alhamdulillah…saya dapat feedback yang sangat baik untuk permaisuri hati.. Thank you semua… Insyaallah.. all the comments, I consider it as a motivation for me to give more..more and more. Tak sangka sebenarnya… ada jugak follower citer yang tak seberapa tu… hik3..segan saya tetibe.. saya dah la tak hebat pun menulis ni. Orang kata apa.. baru nak bertatih.. erm..itu saya la tu.. macam baby yang baru nak belajar berjalan.. there are a lots of thing yang saya perlu dan patut improve.. Insyaallah..saya cuba buat yang terbaik. Walaupun sekarang ni saya macam dah buat dua tiga kerja dalam satu masa… tapi, saya still boleh berharuk pikuk ngan adik2 junior serumah.. hihi.. [jangan ikut saya..sebab saya memang macam ni.. bak kata geng saya, suka ambik mudah.. huhu..]… erm, tak kisah la apa pun.. yang penting tau tanggungjawab masing-masing.. tanggung jawab dengan ALLAH… and tanggungjawab dengan mak ayah pun dah cukup bagi saya. Itu prnsip yang saya pegang dari dulu sampai sekarang.. [walaupun kadang2 macam payah je nak istiqamah kan benda2 tu semua.. hihi..]

Saya ada tulis artikel jugak. Kat satu group islamik ni. Group ni bagus la. Banyak ajar saya erti sebenar kehidupan. Maksudnya, group ni ramai kawan-kawan yang mendekatkan diri kita dengan ALLAH [Untuk mudah kawan2 pembaca semua nak faham.] Hehe.. macam yang saya mentioned tadi..saya bukan orang baik.. tapi saya suka kawan dengan orang baik2.. sebab saya pun nak jadi baik jugak. Insyaallah.. so, untuk short explaination.. group ni sebenarnya, konsep nye lebih kurang macam iluvislam.com jugak… diorang ada tv sendiri..diorang ada laman web sendiri..[yang mana memuatkan semua artikel2 yang ditulis oleh penulis2 group itu sendiri, termasuk saya.. hehe..]..so, kalau rajin.. kawan-kawan boleh la jenguk-jenguk website diorang… just type je Halaqahmaya.blogspot.com.. pastu, leh baca apa-apa je kat situ… insyaallah..saya jamin, semuanya bermanfaat..:)

Lastly, saya nak inform..mungkin bab seterusnya Permaisuri Hati akan lambat sikit saya postkan entrynya..sebab sekarang tengah busy dengan assignment in group.. saya cuak sikit kalau buat assignment in group..sebab takut terlebih curi tulang pulak.. hoho.. kalau individual.. boleh je saya curik tulang… hehehe.. selamat hari isnin semua..:)

Note 1 :  Insyaallah..nanti saya update Permaisuri Hati… 
Note 2 :  Jom layan lagu zivillia ni...~pintu taubat~






No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...