Wednesday, February 2, 2011

~Ape-ape aje..~



Tadaaa!!!hehe....amboi2,Cik Del saya nih...lepas satu2 buku dia dok jadik model tak berbayarnye..hehe...by the way,sebagai pembaharuan yang saya dok canang2kan dalam entry before this...instead of nak 'istiqamahkan' penggunaan perkataan 'saya'...saya nak introduce Cik Del saya ni jugak..hehe..

Cik Del ni bukanla saya punya pun sebenarnye...ini kakak saya punya..saya memang takde teddy bear..(tengah dok tunggu kot2 ada la orang yang nak bagi saya teddy bear..)huhu..saya just pinjam je dari dia...sebab daripada dia buat peluk je...baik saya 'kidnap' sekejap..bukan apa..Cik Del ni kira model untuk buku2 saya la...macam yang dia tengah buat kat atas tu..haha....

ok,citer pasal buku kan..buku yang Cik Del saya tengah pegang tu..(konon2 la )..novel terbaru yang saya baru je beli..hehe..tajuk dia CINTA TIGA SUKU...well,,cite dia memang best....saya dah baca separuh..memang buat saya gelak sorang2 la..cuma tak kuat sangat la..sampai kan jiran2 sebelah menyebelah umah pun leh dengar kan..huhu...

Yang pastinya,saya dah tau ending dia before saya baca the whole story..even,intoduction pun saya tak tau lagi...haha..kenapakah perkara itu berlaku?Erm..korang jangan la pening pulak...novel ni saya baru beli kot...memang tak penah baca lagi...and sama sekali tiada berlakunya kesalahan cetakan..huhu.tapi,sebab saya ni kan ada satu perangai yang mana sejak dua menjak ni..saya tersangat la suka baca buku dari belakang...especially novel2 yang saya beli..so,that's why la...kalau orang lain still merangkak2 lagi nak baca introductionnye..saya dah abes baca ending..haha..
kali ni saya tak nak kata saya unik..sebab piil saya ni memang pelik!huhu..

Oh,ye...nak tau tak..plan sebenarnya,saya nak post entry nih tengah hari tadi..tapi,di sebabkan banyak gangguan2 'teknikal'..saya postpone ke waktu sekarang ni..huhu...di tambah pulak tension dek kena 'marah' dengan mak saya..(sebab kami buat sepah..haha..)..membawa saya ke alam mimpi sekejap...(tido la..)..

saya ni memang 'teruk'..kalau mak saya 'marah'..saya mesti masuk bilik..tido!!lepas tu bangun dengan muka yang tak berdosanya..seolah2 tak buat salah..sebab tu mak saya kadang2 pun sampai terlupa yang dia tu tengah marah..haha..(ye2 aje saya nih...padahal mak saya tu punyalah sakit ati berulam limpa agaknya tengok piil saya..kan..kan..kan?..ampun mak...ampun..hehe..)

hari ni saya agak emosi sikit...sebab satu benda nih...ish,memang susah hati sikit la...patutlah terasa lain macam je..rupanya sebab benda alah ni..hai,susahnya hati saya..huhu..takpe..bak kata mak saya,nanti beli apa2 yang patut...lepas tu hilang la dia...erm,harap2 betullah apa yang mak saya kata tu...takut kot dengan benda alah ni...hihi..

Oh..ye..tetiba teringat plan antara saya dengan geng...hihi..geng ajak keluar pulak raya cina nanti...which is besok la..huhu..ish2,geng2..dia yang pegi dating..saya pulak yang 'jadik' mangsa..hehe...tapi,bukanla mangsa sangat pun..sebab saya pun memang terfikir nak keluar...bosan dah dok umah cuti ni..huhu..geng kata,dia nak keluar dengan seseorang..tapi,takut..sebab orang tu dia belum pernah jumpa..ok,alasan tu boleh diterima..saya pun memang takkan benarkan pun geng saya tu gi jumpa kawan dia sorang2..al maklum la..zaman sekarang ni kan...(ceh2...ada ciri2 kawan yang baik tak?hehe..)tapi,geng saya suruh saya ajak En.A sekali..sebab dia tak nak saya jalan sorang2 nanti..huhu..saya tak kisah sebenarnya...walaupun kejanggalan tu agak menghantui diri bila jalan sorang2..haha..

Tapi,nak buat macam mana...En.A pun dah 'lama' tak contact saya..(saya memang takkan contact dia la..'polisi hidup' kan..haha..)saya pun tak tau kenapa..mungkin dia busy kot....ye,En A tu tersangat lah busy orangnya...huhu..

Geng saya ada cakap..kalau takde orang nak teman saya...dia memang tak nak pergi..sebab tak sanggup biarkan kawan dia jalan sorang2..haha..geng2..dia tu suka buat saya terharu tahap nak nangis air mata darah..haha..

nak tau tak sebab apa?sebab geng saya tu ajak saya 'berkonspirasi' dengan dia..klau kami jadik keluar besok..dia nak kami berpura2 tak kenal..means,walaupun kami deal nak kuar sama...tapi,kami takkan 'bertegur sapa' sepanjang outing kami tu...huhu..konon cam nak coverline la...(walaupun line tu memang dah ada cover sendiri kan..haha..)

adeh...saya pun tak pasti la..tahap tak bertegur sapa kami tu dapat bertahan berapa saat..silap2 rancangan tak berjalan lancar nanti dek piil kami yang entah pape nih..sia2 je saya menjalankan misi OO7 saya tu..huhu...so,saya pun tengah tak pasti jugak..besok saya nak keluar ke  tak nak..hai...konfius..konfius..konfius..hehe..

pape pun happy new year semua...especially to all chinese out there..:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...