Saturday, February 5, 2011

~kerenah adik2 saya...~

Salam everyone!

Entry kali ni..adalah entry ke dua yang saya tulis dalam hari yang sama...wow!hebat tu..bagi saya la..coz,selama ni...kalau nak menulis entry2 seterusnya,mesti akan ade gap dua tiga hari..ataupun paling2 lama..dalam seminggu dua...hehe..tapi,kenapa erk saya seolah2 'kebanjiran' idea pulak hari nih?Ada je modal yang saya nak tulis..hehe..

Actually..saya terfikir nak tulis pasal ni secara spontan je..tetiba pulak hari ni mak saya hangin satu badan dengan adik2 lelaki saya yang dua orang tuh..huhu..(bukan setakat hari ni je..hari2 boleh dikatakan...huhu..)..so,saya rasa macam nak tulis something je dari situasi yang berlaku tadi..hehe..(ceh!ambik kesempatan betul!haha..)

Adik2 saya tu semuanye lain macam sikit piilnye..sebab tu lah mak saya tu selalu je naik hangin dengan diorang..huhu..kadang2 saya pun tompang gak sekaki..sekaki jelah..nak tompang dua2 kaki..memang saya tak berani..nanti lawan toke pulak..huhu..

Bab marah adik2 saya nih...saya memang angkat tangan la..sebab kalau saya marah..komfem adik2 saya tak takut..silap2,saya balik yang kena "marah"..haha..so,that's why bab tu...mak ngan ayah saya and kakak saya yang lebih kuasa veto nye..saya setakat tambah sikit2 boleh la...(nasihat ape yang patut..walaupun kadang2 tu macam masuk telinga kanan..keluar telinga kiri je..hihi..)

Macam tadi...kesian pulak saya tengok adik saya yang kecik tuh..teruk kena marah dengan mak and ayah saya...sebabnya,asyik main je sepanjang hari!haha...simple reason kan?memang simple reason..tapi,mak ngan ayah saya tu dah terlampau geram tadi sebab adik saya tu bila main..tak reti nak bezakan hari siang ngan malam...hah!tu yang kena kaw2 tadi tuh..tapi,mak ayah saya tak pukul dia la...mak ayah saya marah je...huhu..

salahnya adik saya jugak la...tak dengar cakap..lepas tu,bila dah kena marah..menangis2..hai..kelakar pun ada gak bila tengok tadi....so,saya pun mainkan la peranan saya sebagai kakak...ceh...ceh..

saya faham..dulu,masa saya sebaya dengan adik saya tu..saya selalu jugak kena marah..and sebab dah selalu sangat kena marah la..saya jadik lali....kalau dulu,asal kena marah je..jadik macam adik saya la..melenting..lepas tu masuk bilik..hempas pintu..huhu...(ish,,teruk gak perangai saya kecik2 dulu..huhu..)

tapi,tu masa kecik2 lah..bila dah makin besar...jadik matang sikit...bila mak marah,buat muka tak bedose..haha..

back to my brother's story..budak2 memang macam tu...lagi2 bila yang dah nak masuk alam remaja macam adik bongsu saya tu..taon depan dah masuk sekolah menengah...mak saya marah pun sebab tu la..takut dia bekawan dengan orang2 yang tak sepatutnye...

tak salah la kalau mak ayah saya marah...cuma,mungkin adik saya rasa..bila mak dengan ayah saya marah2 dia...mak ngan ayah saya dah tak sayang dia...budak2 lagi..dia belum paham...one day,bila dah besar sikit,..ungkin dia akan paham..kenapa mak ayah saya marah2 dia..

bagi saya,kalau mak dengan ayah kita marah2...still nak tegur kita...itu maknanye..mak and ayah kita sayang kat kita...kalau dulu,saya selalu blurr..apa maknanye kata2 tu?sekarang saya paham dah....

so,untuk adik2 saya...mak ngan ayah marah..bukan sebab tak sayang korang..tapi,mak ngan ayah nak korang jadik "orang"..ok..

Peace no war!!!hehe..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...