Thursday, February 24, 2011

~release tension~

Salam semua!!hehe..

saya tak tau la nak tulis apa...kepala otak saya ni macam kosong sangat je sekarang..study subject finance nih k  buat saya rase blurr tahap nak hentak kepale kat dinding papan je kot..haha...

erm,tak tau la kenape..saya tengok geng saya tu relax je dok study..saya nih...hampeh!dari tadi tak masuk2 gak ape yg distudykan..hehe..

adakah sebab saya malas??Erm..mungkin jugak...tapi,tak pelah..harap2 lepas merepek dalam blog nih..datang la idea saya nak 'mengarut' bila sambung study balik...huhu..saya risau jugak la..dah la test2 yg terdahulu,saya antara yg dapat markah terendah....sampaikan,bila lecturer saya bagitau ranking markah2 kami..saya antara yg tercorot..bila dah tercorot..paham2 la..

tapi,saya bukan nak cakap ape...setiap kali,quiz..test...senang citer,tiap kali nak mengumpul carry mark,saya memang tak pernah pegang tempat tertinggi..seingat saya,sekali je..itu pun untuk satu subject..subject accounting..masa saya part 1 dulu..lepas tu,dah takde dah nama saya naik untuk carry mark tertinggi...semuanya naik untuk kedudukan carry mark terendah..hahaha..

but,alhamdulillah la..setiap kali final,the result selalunya surprise kan saya sendiri..saya memang tak rajin belajar...so,sebab tu bila nak final..saya kena struggle gile2 punye...saya tak suka jadik the highest one..sebab saya takut saya tak boleh nak maintainkan kedudukan tertinggi tuh..sebab tu,bila lecturer saya ckp yg saya adalah orang yang dapat markah paling rendah...saya just sengih and cakap macam nih..

"takpe..dah biase miss...hehehe.."

saya bukan nak show off ke ape..saya tulis ikut pengalaman saya sendiri...saya memang suka main2 time jawab quiz and test..tapi,saya tak suka main2 bila jawab final exam...sebab masa tu la saya nak 'ukur' keupayaan saya...

saya tak kesah,kalau saya tak boleh jawab waktu quiz dengan test...as long as saya gunakan cara yang betul masa buat all those thing..takde la saya nak meniru ke..bawak toyol ke..bawak jin ke...kalau markah sikit pun..sekurang2nya itu adalah atas usaha saya sendiri..

saya ada beberapa orang kawan yang selalu dapat markah tinggi time quiz dengan test..tapi,bila final exam..keluar result...keputusan tak sehebat macam mana diorang dapat masa quiz and test...sebabnya,diorang bawak 'toyol' and 'jin' diorang...masa tu boleh la..bila the real exam,harap maaf la nak bawak semua tu..memang cari nahas la jawabnye..huhu..

so,walaupun saya tak dapat markah tinggi and paling tinggi..saya tak buat keje2 yang 'haram' dalam 'undang2' peperiksaan...kira boleh la nak dibangga kan..walaupun marakah saya yg paling teruk and paling rendah...hehehe...kepada kawan2 yang terasa...sorry to say...i have to write this...instead of nak release tension..maybe boleh menyedarkan orang jugak..which is,what u guys doing is not good for ur 'healthy"..

hehehe...peace no war..:-) 

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...