Friday, December 31, 2010

~Selamat tahun baru..~

selamat tinggal tahun 2010..and selamat datang 2011...hehe..

erm..assalamualaikum semua...
  
rasa macam cepat je masa berlalu kan...tup2..dah nak hampir ke tahun baru..

kalau nak imbas balik tahun 2010 memang tahun yang bnyak sangat peristiwanya...ada suka..ada duka..ada gembira..and ada jugak yang tak berapa nak gembira..hehe..

well..itu semua...mungkin akan mematangkan kita..terutama diri aku sendiri...

kalau nak cerita benda2 yang menggembirakan..memang banyak...salah satunya dapat jumpa "si dia" masa sama2 sekolah dulu..hehe..macam tak caya je semua tu..tapi,takdir Allah kan..kita sebagai hambaNya..just boleh merancang..the rest,DIA yang tentukan...

Macam mana leh jumpa balik?hehe..."RUANG SAYA" a.k.a "MY SPACE" yang jadi medan "pertemuan" kami....huhu..(sapa kata medium2 mcm tu tak berfaedah?Ada faedahnya..cuma,kena pandai guna sebaik mungkin..kalau betul caranya..insyaallah..betul jugak cara kita menggunakannya..huhu..)

tahun 2010 jugak menjadi saksi..ceh wah!haha..saksi di mana,itulah kali pertama aku menjejakkan kaki ke asrama..wow!Aku sendiri pun tak sangka yang aku akan dan boleh tinggal di asrama wlaupun sebelum ni..punyalah eager merengek,merungut,membebel...and mengadu kat mak ayah...pasal perasaan tak nak duduk asrama..huhu..but,at last..sampai habis semester ni..alhamdulillah..takde masalah..cuma terganggu dengan masalah mood yang tonggang terbalik masa mula2 nak sesuaikan diri je..hehe..

tahun 2010 jugak jadik tahun pertama aku sambut ramadhan 'jauh' dari family..ececeh..jauhlah sangat..haha..tapi,memang jauh...sebab,biasanya...tahun2 sebelum ni aku sambut awal rmadhan sampailah akhir ramadhan dengan family..tapi,for this year..kena sambut dengan kawan2..huhu..

perasaan syahdu,touching...memang jadik peneman setiap malamlah..huhu..yelah,tak pernah berenggang jauh dari mak ayah kan..hehe..masa tu..mulalah rindu masakan mak..even ikan goreng mak pun boleh jadi terkenang2..haha..kelakarkan?Tapi..yang paling best..asam pedas maklah..memang akan teringat2 punya sepanjang bulan ramadhan tu..hai..cepat sungguh masa berlalu..

tahun depan,2011...akan jadik tahun di mana aku melangkah ke usia 21...Subhanallah..alhamdulillah Ya Allah...sebab bagi aku merasa nikmat hidup di muka bumi ni sepanjang tempoh 21 tahun ni...terasa banyak benda yang dah aku lalui..tapi,sebagai seorang anak..masih banyak lagi tanggungjwab yang perlu aku buat..

antaranya..habiskan study..sambung degree..master..and insyaallah..kalau diizinkan,nak sambung ke peringkat  PHD pulak..(bukan PHD a.k.a PERASAAN HASAD DENGKI tu ye..hehe..)..doakan aku ye..:-)..agenda membalas jasa mak ayah yang dah susah payah membesarkan aku adik beradik...erm..sangat besar tanggungjawab aku..tapi,mungkin tak sebesar pengorbanan mak ayah aku kan?hehe...sedih n kagum pulak bila memikirkan semua tu..my parent is everything to me..this is what i will always remember..segala apa yang aku buat..diorang yang aku akan sentiasa ingat dulu..

"mak,ayah...doakan anak mak ni tak jadi anak yang lupa diri eh bila dah berjaya nanti...."

"Ya ALLAH  Ya TUHANKU..jauhkanlah aku dari sifat-sifat buruk itu...amin.."

eh,apa ni?Loh..air mata rupanya..hehe..sorry..ini memang tabiat aku..bila citer pasal mak ayah..aku cepat tersentuh..hehe..ish3...malu aihh!hihi..

ok..don't be sad...let's continue...

cerita pasal tahun 2000'an nih kan..huhu..teringat masa kecik2 dulu...melangkah ke alaf millinium ni..maksudnya tahun 2000 lar kan..aku masa tu baru darjah 4..teringat zaman kecik2 dulu...bila sebut,nak

tahun baru..mesti kami yang masa tu kecik2 lagi akan fikir macam ni..
eh..takutnya nak masuk tahun 2000..sebab nnti kena bomlah..itulah..inilah..sampaikan besoknya nak tahun

 baru..malamnya tak lelap tidur..sebab takut punya pasal..haha..macam2 benda negatif keluar..tapi,tengok..alhamdulillah..kita semua dah berada dalam tahun 2010..and hampir nak ke tahun 2011 pulak..cepat betul masa berlalu..

oh,ye...tadi aku ada sebut pasal umur aku yang akan genap 21 tahun 2011 nanti kan?hehe...tak sangka..dah 21 tahun umur aku..orang kata,dah boleh kahwin..hehe..kunci kebebasan pun dah ada dah masuk je umur kita 21 tahun..korang rasa macam mana?Betul ke kunci kebebasan tu terletak kat tangan kita dah?Betul ke jugak..bila dah 21 tahun..dah molek benar dah kalau nak kawin?huhu..

erm2...bagi akukan..tak kiralah dah dapat kunci kebebasan ke..dah boleh kahwin ke..yang pastinya,selagi belum tercapainya cita2..selagi belum berjayanya aku dalam hidup..selagi tu la aku kahwin 'takkan' ada dalam senarai planning book aku..huhu..ceh2..macamlah pernah ada planner..haha..

tapi,kalau jodoh tiba awal..apalah salahnya kan?ehehe..gatal!

ok,citer pasal kebebasan kan..aku tak rasalah walaupun kita dah 21 tahun,kita dah berhak tentukan hidup kita..bagi aku,selagi kita berada di bwah tanggungjawab mak ayah kita..selagi tulah kita tak boleh bebas buat keputusan sendiri dalam menentukan hala tuju hidup kita...

tapi..mungkin kita boleh jadi lebih matang daripada sebelum2 ni..21 tahun kot!Common la kalau masih tak matang2 lagi dalam buat keputusan kan?huhu..cuma,janganlah sesekali membelakangkan mak ayah..walaupun keputusan kita memang dah terbaik bagi diri kita..kalau kita rasa macam tu la..but,at least...mintaklah nasihat dari mereka yang lebih dulu makan garam dari kita..hehe..poyolah pulak..

setiap orang ada azam kan?Macam tu jugak aku..setiap tahun,aku harap aku boleh jadik lebih baik dari sebelum2 ni..biasanya,senarai pertama..tak nak tinggal solat..hehe..itu memang akan jadik benda pertama yang aku short listed kan...then,barulah the other things...tapi,ada penambahan sikit kot..tak nak tinggal solat + nak perbanyakkan amalan2 sunat..insyaallah... hopefully jugak,aku dapat bagi best performance untuk semester kali ni..and hope dapat grade on time..amin..

so,sekali lagi...selamat tahun baru semua...make this new year..become more colourful..and jadikan tahun baru ni untuk kit jadi lebih baik dari tahun2 sebelum ni..insyaallah..:-)

~aku tak tau kenapa bila post je dia jadik macam ni...erm..bnyk kali gak aku godek2..tapi,still sama jugak..so,sebelum aku 'mengamuk' kat diri sendiri..baik aku biar je..hehe..penatlah nak godek2 benda alah nih..(haha..budget je..kalau dah rabun IT tu..rabun IT jugaklah weh..haha..)~

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...