Wednesday, December 29, 2010

~The best 'atok and nenek' ~

aku selalu citer pasal mak ayah aku...adik beradik aku..kawan2 aku..terasa macam ada benda yang kurang je kalau tak citer pasal these two person...person that i love  very much selain mak ayah aku and adik beradik aku...orang tu adalah my atok and nenek...hehe..

kalau nak citer pasal dua orang penting dalam hidup aku ni..memang akan buat aku terkenang2 zaman kecik2 aku dulu..huhu...sebab dulu,masa kecik2 sebelum duduk rumah yang sekarang ni...family aku duduk kat kampung..kat situ la aku membesar adik beradik..kat situlah aku kenal,apa itu lumpur..apa itu sawah..(sempat kenal sawah je..padi tak dpt..sebab musim padi dah xde lagi time tu...haha..sangat kasihan kan..sebab tu aku jakun sikit kalau tengok sawah padi..mengalahkan x penah duduk kampung!hahaha..)

kat sawah tu jugaklah aku dok berkubang..main lumpur..(kalah kerbau and lembu yang ada kat kampung aku tu..haha..)sampai kena rembat dengan kayu dek nenek aku tu..(biasalah..zaman kanak2 ribena dulu..mmg wanted sikit dengan macam2 kerenah nakal aku adik beradik..huhu..)

dulu..mak ayah aku bekerja...so,kami adik beradik..tinggal dengan atok n nenek time mak ayah aku keluar bekerja..sampailah dah sekolah..

citer pasal atok aku dululah..hehe..atok aku ni antara atok yang paling cool dalam dunialah..bagi aku and adik beradik aku..sebab,atok aku ni memang best..masa kecik2 dulu....dialah yang selalu dok melayan kami adik beradik main2...atok aku ni tak kisah pun....orang kata,apa kata cuculah...sayang cucu..lagi2 dalam family..adik beradik aku kiranya cucu2 terawal atok nenek aku tu lah..huhu..tu yang sayang lebih sikit tu..walaupun kadang2 kalau nakal..selalu kena sesah..(kena rembatlah kiranya..)..haha..

aku ingat lagi..dulu..aku selalu 'pau' atok aku macam2..mainanlah..itulah..inilah..sampai atok aku tu naik seriklah nak bawak aku jalan2 ikut dia...haha....kejamkan aku?Kecik2 dah pandai nak 'pau' orang..atok sendiri lak tu..hahaha..nasib baik tak kena penampau!kih..kih..kih..

tapi..atok aku memang the bestlah...dulu..boleh kata,hari2 aku suruh atok aku belikan raket..sebab tiap2 petang nak main badminton..yang beli raket hari2 tu sebab raket yang atuk aku beli tu...raket murah..yang main pulak..bukan budak kecik..tapi,budak2 besar..so,memang jahanam dengan cepatnyalah raket tu..huhu..tu sebabnya kena tukar hari2..haha..bankrup atok aku macam tu...tapi,atuk aku memang cool sentiasa..dia akan layan permintaan cucu2 dia..selagi dia mampu...itulah atuk aku..even,sampai sekarang pun..atuk aku tu..still the best macam dulu jugak..

fakta psal atuk aku ni..dia tak pernah pukul kami adik beradik..termasuklah cucu2 dia yang lain..wlaupun kena marah tu selalu..hehehe..sayang atok lebihlah!

habis pasal atok...nak citer pasal nenek aku pulak..kami kat melaka ni..panggil nenek,dengan panggilan 'wo'...moyang pulak..(means,emak kpd nenek aku..)dipnggil nenek..hehe..ok,takpe..itu lain cerita..sekarang nak citer pasal wo kesayangan aku ni..

wo aku ni pun sporting jugak....wlaupun selalu kena marah masa kecik2 dulu..sebab nakal sesangat..huhu..mana taknya..kalau dah main lumpur kalah kerbau berkubang...jangan kata nenek aku..silap2 mak aku pun boleh naik hangin..haha..(nasib mak aku keje je..)..haha..

bila kami adik beradik dah besar ni...wo memang selalu ambik beratlah..kalau kami demam..x kiralah teruk ke tak..dia mesti 'tawarkan air'..maksudnya buatkan air ubatlah..sama macam masa kecik2 dulu....wo dengan atok aku ni..wo aku lebih 'garang'..atok pulak lebih sporting..tapi,itu semua x pernah buatkan aku and adik beradik aku hilang hormat kat diorang...

hehe..kalau imbas zaman kecik2 aku..dengan wo memang selalu kena 'rembat'..sebab suka main jauh2..wo memang pantang cucu2 dia main jauh dari rumah..sebab bhaye la..apalah..itulah,..inilah..dulukan heboh dengan citer and kes culik budak..so,Wo aku tu kira berhati2 lah..that's why kalau kitorang adik beradik main jauh2...waima hujung kampung sekali pun..tetap je boleh dengar jeritan batin Wo aku tu...hehehe..

Wo aku pun antara the best nenek in the world jugak..sebab,kalau citer pasal pakwe ke..makwe ke..dia tak marah pun..sebab dia kata...'Wo..tak kisah...ko nak bekawan dgn sapo..janji tak lobih2..pndai jago diri..tu pun takpo..'hehe..(slanga org melaka yg alar2 org negeri smbilan tu..)..wah..nenekku yang sorang ni..memang cool la..mak aku pun tak cool macam tu..hehe..(mak aku pun cool jugak..tapi,,nenek aku cool bnyak sikit kot..)huhu..

Atok and Wo..anda berdua memang the best atok and nenek in the world la!Orang sayang atok ngn Wo ketat2..hehe..

 fakta pasal wo aku nih..she's very caring..hehe..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...