Sunday, December 5, 2010

~macam-macam hal...~

Assalamualaikum...what happened yesterday was really good enough untuk aku ketawa and tersenyum sorang2...haha..kenapa aku tulis macam ni?Adakah aku sudah mendapat simptom ke arah untuk menjadi pesakit mental?Hoho..oh,tidak..bukan sebab tu..tapi,sebab banyak benda yang jadik dalam 12 jam...

Ingat tak,entry sebelum ni?Story yang aku "heboh2 and kecoh2" pasal nak cari kereta sewa tu?Huhu..Finally,aku dapat jugak kereta sewa tu..actually,nak tergelak jugaklah..sebab,aku punya heboh and kecoh..macamlah aku yang nak drive..padahal yang drivenya kawan aku..so,kalau nak ikutkan..kawan aku tulah yang sepatutnya atau dengan lebih tepatnya..kawan aku tu yang selayaknya heboh and kecoh..ini aku pulak yang lebih2..haha..tak patut betul kan?Hihi..

ok..berbalik kepada citer yang tadi tu..korang semua dah sedia maklumkan..yang kami terpaksa sewa kereta tu selama 12 jam...(pun ada aku tulis dalam entry before this)...sepanjang 12 jam tu,memang banyak bendalah yang jadik..12 jam kan?kalau tak jadik apa2..memang bukan ceritalah..salah satunya,masa dalam perjalanan nak ke Gemencheh..hantar kawan aku yang join sekali dalam plan menghabiskan masa 12 jam tu..kami hampir2 nak langgar sorang nyonya tua nih...ya allah..masa tu..memang kawan aku yang drive tu terpaksa brek mengejutlah..sebab aunty tu boleh je melintas jalan tak tengok kiri kanan..dahlah dari mana dia muncul pun kitorang tak tau..tetiba dah ada je buat 'lintas langsung'..yang tak boleh blah langsung tu..bila dah selamat 'berlintas langsung'..aunty tu boleh buat muka selamba jer.....kitorang ni dah takut and gelabah tahap gaban dah..dia boleh pulak buat muka tak bersalah..hahaha..kelakarlah aunty tu..dahlah masa tu jugak..kadar kelajuan kereta memang di tahap yang agak membahayakan..sebabnya?Sebabnya akulah!Aku dah tak tahan nak pergi toilet!Haha...faham2 jelah kalau nak ke Gemencheh tu..kan kelilingnya hutan...so,takkanlah nak berhenti kat tepi hutan tu pulak..hish,aku memang bukan seorang yang penakut..tapi,tak bermakna aku ni berani..haha...aku rela tahan sampai rumah daripada kena berhenti kat tepi hutan..haha...hai..nasib baik semuanya di bawah kawalan..Syabas ye kepada kawanku yang cekap sekali pemanduannya..huhu..

Itu masa on da way nak pergi..ini pulak,kisahnya masa nak balik..huhu..kawan aku tu pon bukanlah berani sangat rupanya..teringat ayat dia yang buat aku dengan geng aku ketawa berdekah2.."eh..tukar siaran radio yang ada org mengaji boleh x?"..hahahahaha...masa tu memang kelakar gila..penakut jugak rupanya member aku tu..haha..tapi,seriusly,kami bertiga memang agak berdebar jugaklah masa on da way nak balik tu..sebabnya sepanjang jalan nak ke tampin..masya allah..dia punya gelap..macam tengah dok menikmati suasana earth hour..gelap gelita!Satu tiang lampu pun kitorang tak nampak..huhu..geng aku yang dok kat belakang tu siap kunci pintu..sampai MCd yang kitorang beli tu pun..dia tak nak makan..sebab takut dia kata..hahaha..kelakar2..12 jam yang penuh detik2 yang mencemaskan..hai..macam-macam hal...

p/s ; still looking for lagu cinta illahi dari kumpulan snada...kenapa erk lagu tu takde?erm...kena selongkar lagi nih..huhu..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...