Saturday, December 18, 2010

~celoteh lagi..~

Assalamualaikum semua...kali ni..terasa macam nak bercelotehlah pulak..hehe...hai,macamlah selama ni aku tak pernah berceloteh kan?huhu..actually,nak celoteh pasal apa erk?Sibuk sangat nak berceloteh..tapi,isi kandungannya tak tahu..ish..ish..ish..dahsyat sungguh!haha..

Erm..before that,nak story pasal wedding lecturer aku yg baru je selesai siang tadi..Wish her and her husband happy together and may Allah bless them..:-)

Story pasal wedding ni kan..erm,,teringat pulak macam mana perasaan aku masa kat sana...(rumah lecturer aku tu lar..maksudnya..hehe..)Perasaan malu and segan..bercampur2 macam nasi campur..haha..yelah,manalah tak segan and malu tahap hilang ingatan macam tu...kalau dah dikelilingi orang2 yang cantik2 and manis2 belaka..ya allah..terasa sangatlah rendah diriku ini bila berada di situ..huwa..huwa...ayat aku ni macam terlebih poyo pulak kan?huhu..

Bila tengok lecturer aku..kawan aku..masya Allah,diorang memang cantik...and macam biasa..bila dah cantik..orang mestilah suka kan?huhu..so,bila aku yang dahlah tak cantik..and kulit pun setakat suam-suam brown..and adalah kadang2 tu je yang nampak putih2 dodol sikit..(putihlah sangat dodol tu..haha..)..mak ai..terasa makin meningkat pulak kadar ketinggian perasaan malu and segan tu..bukan aku tak bersyukur dengan apa yang allah kurniakan kat aku ni..aku bersyukur...better than nothing kan...alhamdulillah..cuma aku just nak berkongsi perasaan je..kata celoteh time kan?hihi..

masa mula-mula kawan aku kata,yang dia kena jadi pengapit..aku relax je lagi..sebab dia yang kena...bukan aku..haha..tapi,bila part dia suruh aku teman dia..itu yang aku tak berapa nak relax..sebab aku malu plus segan!Yelah..aku pemalu sikit dengan lecturer aku tu..even rumah die pun aku tak pernah pegi..(yang selalu pegi..member aku tu je..hehe..)..so,wajarlah aku punya perasaan tu kan..(malu n segan tulah..)hehe...

Aku rasa rendah diri sikit..yelah..sapalah aku ni kan...walaupun aku ni bukanlah dikalangan orang2 yang tak berapa nak rendah..tapi,perasaan rendah diri tu tetap ada...nasib baik dalam segan2 and malu2 tu..aku 'pandai' bawak diri..kalau tidak..entah ke manalah tercampaknya diriku ini..haha...

Apa yang aku buat?Erm..ni yang nak habaq ni..aku punya malu n segan tak terucap tu..sampaikan aku main snap je gambar2 pengantin sampai habis la battery camera kawan aku tu aku kejekan.....belasah!Hambik kau!Malu punye pasal..haha..seriously..aku memang macam tu..kalau dah malu tahap gaban and tahap hilang ingatan..memang tu lah yang aku buat..ada ke snap gambar main taram je..huh!hasilnya..memang tak memuaskanlah!kih..kih..kih..gasaklah korang yang suruh aku jadik cameraman tak bertauliah macam tu...huhu..actually,aku sendiri yang nak buat keje takde pekdah untuk diri sendiri tu..sebabnya..lagi sekali..Malu!hehe..sorry kalau ada orang yang tengok aku seolah2 tak selesa tu..bukan apa..aku segan..oh,ye..lupa..aku rasa aku tak senyum kot time tu..hehe..sebabnya??Masih sebab yang sama..malu!!!!hahaha..astaghfirullah..erm...tapi,xper..malu and segan tu kan perisai orang beriman..so,tak salahlah kalau aku malu2 and segan2 macam tu kan?haha..

Erm..nasib baiklah hari kedua kat rumah pensyarah aku tu..ramai dah geng2 kolejku yang datang..so,perasaan malu n segan tu agak terkawal..sampailah aku boleh rasa yang aku dah dapat balik confident level aku yang sebelum ni terbang jauh entah ke mana..huhu...(confidentlah sangat...muka still ketat tak hagak!hahaha..)

kepada pensyarahku...selamat pengantin baru..semoga kekal ke anak cucu,cicit,piut...and semualah yang sewaktu dengannya..hehe..:-)kepada geng aku..erm,,make up ko dah remove ke belum?haha..(kawan aku 'terpaksa' bermake up bagai sebab jadik pengapit punya pasal..haha..)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...