Friday, December 10, 2010

~mengomel kejap..~

Salam hari sabtu semua!Hehe...erm..hari ni terasa nak mengomel lagilah..tak tahu pasal apa..tapi,just ikut je apa yang berlegar-legar di ruang angkasa kepala aku ni...huhu..hari ni hari sabtu kan?Ish..terasa macam baru semalam je hari isnin..tup..tup..hari ni dah hari sabtu..betapa cepatnya masa tu berlalu..ceh wah!haha..ayat poyolah pulak..hihi..

cerita pasal hari sabtu,program apa je yang korang plan hari ni?Hihi..kalau tanya aku..erm,,jawapannya memang macam biasalah..just duduk rumah..memerap..di saat-saat badan yang tak berapa nak sihat ni..memang ini jelah yang mampu aku buat..sepanjang cuti semester ni..ini jelah keje aku...nak cari pendapatan sampingan,macam rezeki tu tak menyebelahi aku je..so,duduklah rumah buat apa yang patut..( tidur,berangan and makan)..buat part time jadik 'housewife' separuh masa...hahaha..(erm..kejap2..bunyi sirent cerek tu??sapa pulak yang masak air nih??aduh..malas sih nak bangun gi tutup..huhu..)..

ok..done!sambung balik omelanku ini...erm,,hah..baru aku perasan jugak..yang selama bercuti semester ni...hari-hari aku dok aktif 'menyelak-nyelak' buku..walaupun muka buku jer..hahaha...(aktif berfacebook)..sampaikan ada sorang member tu cakap macam ni kat aku.."ko duduk umah buat apa?Ber'muka buku' je eh?"haha...aiseh..kawanku..apalagi yang aku nak buat...kalau dah itu je yang ada..huhu...eh,tapi..takde lah ber'muka buku' je..sakan menulis and menaip kat blog ni pun..antara agenda harian aku jugak..(since cuti semester ni lah..)..Tapi..takpe...abaikan kata-kata tu semua...sekarang ni nak cerita pasal...hah!minggu ni memang minggu yang agak mendebarkan bagi aku..and sepanjang minggu ni jugak..dari hari isnin sampai hari sabtu ni..(hari ni)..hari jumaatlah hari yang paling menggembirakan..hehehe..sebabnya,erm..tak naklah mention lagi..nanti korang kata aku riak,bongkak..sombong,takbur and semualah yang sewaktu dengannya..huhu..

Dalam entry before this aku ada bagitahu kan..kenapa aku happy sangat..itu berita-berita yang aku dah tahu..so,sekarang nih cuma nak kongsi berita gembira yang aku terima dari sorang kawan baik aku..(pun aku ada story dalam my previous entry)...yang mana,kawan aku dapat sertai tentera..syukur alhamdulillah...aku memang happy sangat bila dapat tahu that thing..sebab,itu cita-cita dan impian dia sejak dulu lagi..dari sekolah rendah lagi dia memang minat tahap gaban nak masuk askar....dah banyak kali interview yang dia pergi..rasanya lebih sepuluh kot..yang ini baru dia dapat..erm,cakaplah dengan dia psal askar...berdebatlah macam mana pun..nasihatlah....provoklah bagai nak rak pun..dia tetap tak nak beralih bidang..sampaikan,lepas habis SPM...kawan-kawan semua dok pakat gi sambung study..dia boleh pulak tak nak..semata-mata nak kejar cita-cita dia untuk jadi askar..huhu...kelakarkan kawan aku..dia memang gitulah..kalau ah minat something tu..memang dia cuba sedaya upaya dapatkan benda tu...yang paling best,semua barang-barang dia mesti ada kaitan dengan askar..walletnya corak celoreng askar..sampaikan,sweater dia pun sweater askar!sanggup berhabis beratus rnggit semata-mata nak dapatkan sweater tu je..huhu..hai..kawan aku tu..memang aku tabik springlah..toing..toing..toing..haha...teringat masa zaman sekolah dulu..asal ada je trak askar lalu..tengah berborak pun,dia leh berhenti sekejap..semata-mata nak tengok trak askar tu..kata dia.."ish..semangatlah aku tengok trak askar tu..ini yang berkobar-kobar ni.."hehehe..macam tulah dia..aku yang ada masa tu..senyum je..hehe..aku tau,itu memang minat dia..so,before   
aku stop menaip nih..aku doakan kawan baik aku berjaya dalam bidang dia..and hope dia pun doakan aku berjaya dalam bidang aku...sebak pulak rasanya bila teringatkan memori-memori lama...lepas ni,mesti jarang jumpa dah..sebab dia dah nak start training..(sekarang pun memang jarang jumpa kot..haha..busy dgn urusan masing-masing..)dia antara kawan yang paling rapat dengan aku..since kami kecik-kecik lagi..hehe...all the best my friend!Jangan lupa kat aku k..and jangan lupa kat mummy jugak..hahaha..(mummy tu panggilan dia untuk mak aku...)..selamat berhujung minggu semua...:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...