Monday, December 13, 2010

~malam yang membosankan~

Assalamualaikum semua...

Erm...nak buat apa je erk malam-malam macam nih??Nak sambung menulis...erm,,macam takde mood je..hehe...memang tengah takde mood..sebabnya..aku dah mula batuk2 nih..lepas sakit tekak,diduga pulak dengan batuk yang kadang2 melampau ni..masyaallah..hehe..

bosan la pulak...huhu..

Tido??Oh..tidak sama sekali..walaupun tido tu memang subjek utama aku sepanjang cuti semester nih(kalau time kelas pun memang subjek utama aku kot..hahaha,,)..tapi..janganlah suruh aku tido selagi jam tak menunjukkan ke angka 3 or 4 pagi!Ceh wah...belagaklah pulak aku nih..huhu..Ain..Ain..tak tau ke yang ko tu dah diserang penyakit..dengan batuknyalah...sakit tekaknyalah...ish,lagi mau tido lewat!haha..perh,bersyarah kepada diri sendiri nampak..kih..kih..kih..

Actually,bukan apa..tadi sebenarnya dah tido dah..erm,,sejak dua tiga hari ni..asyik tido awal je..lepas tu tengah2 malam bangun..apahal entah dengan aku ni?Erm..kalau bangun tengah malam macam ni buat qiamulail ke..sembahyang sunat tahajud ke..takpelah jugak kan?kih3...ini tidak..buang masa and buang karen jerk!hihi..eh..tapi,aku bangun tengah malam ni,aku solat apa..solat isyak!huhu..(inilah manusia..suka melengah2kan solat..kan ke lebih afdal kalau solat on time..hehe..aku tujukan diri sendiri tau..bukan kat org lain..hehe..nanti ada pulak yang cakap aku 'perah santan' lebih..)

ok..nak cerita pasal apa lagi erk??Oh,ye..nak cerita sikit pasal piil aku..mungkin ni boleh buat kawan-kawan yang kenal aku tapi,masih ragu2 nak desribe aku macam mana..akan lebih kenal diri aku..meh sini aku nak habaq sikit..aku ni macam mana..asyik dengar and buat2 terima je hakikat yang orang dok cakap muka aku serius..muka aku serius..(kalau cakap macam siti nurhaliza ke..wardina ke..fara adeeba ke..ok lah jugak..haha..ok,aku dah start 'perah santan' sendiri..huhu..)..nak jugak betulkan misunderstanding orang yang tak bertempat tu kat aku..(uwaa..sedih kot dikatakan serius...)hehehe...

bismillahirrahmanirrahim...(bak kata orang...segala perbuatan yg di dahului dengan lafaz bismillah..takkan terputus keberkatannya..hehe..ei,apa daa..da lebih separuh jalan menaip,baru nak baca bismillah...ish3..dahsyat betul..huhu..)

Aku..Nurain Sabrina binti Ahmad,nama diberi oleh mak ayah aku..kenapa nama ni??hehe..sebabnya..mak aku kata,masa dia mengandungkan aku....dia suka tengok citer CHARLES ANGLE...hehe..salah satu watak dalam citer tu nama dia Sabrina..so,dari situlah mak aku dapat ilham letak nama aku Nurain Sabrina..erm..kagum tak dengan cara mak aku cari ilham untuk letak nama aku??hahaha...lawaklah mak aku tu...(aku kagum sokmolah..).

Kalau tengok aku..first timelah..orang mesti cakap aku nih sombong..sebabnya??Entahlah..maybe sebab aku ni tak reti senyum kalau jumpa orang kot..hehe..asyik orang je yang senyum kalau jumpa aku..that's why orang akan label aku sombong ..hoho..actually,aku memang gini kot..sejak lahir lagi..memang tak pandai buat muka badut..(muka kelakar la kiranya..)..dah sah2 lar masa mengandung mak aku suka tengok CHARLES ANGLE...so,sikit sebanyak..muka ganas team2 CHARLES ANGLE tu terkenan sikitlah kot kat aku..hehehe..

Itu kalau tak kenal akulah..tapi,kalau dah kenal...jangan kata senyum..aku boleh buat korang gelak tak habis2 kalau gena gayanya..hahaha..kalau ikutkan kajian Dato' Dr Hj Fazillah kamsah pun..(Wah..nama penuh gitu..hebat sih ko ain...leh ingat nama penuh motivator paling best nih..huhu..ok2..tak nak perah santan lagi..)..orang yang lahir bulan ogos...antara ciri2nya...(suka berlawak..mudah tertawan kepdanya-yg nih aku tak sure betul ke tak..sebab cam tak logik sangat..dah sah2 lar org takut nak tegur aku..nak tertawan ape halnye..haha..-suka berkawan,tapi tak cari kawan..kawan yg datang cari dia..dll...hehe..)...so,bila ada orang kata aku nih serius memanjang..memang kurang tepatlah sangkaan diorang tu..sebab,aku ni bukan serius sangat pun orangnya...

tak caya??Hurm..buktinya,join aku kat dalam kelas...tengok aku punya perangai macam mana...kadang2,lecturer pon leh 'bengang' ngan aku yang dalam kelas suka buat lawak spastik kalah badut sarkas tu..cuba tanya kawan2 rapat aku..aku macam mana??Mesti diorang kata aku ni 'masuk air'...kadang2 tu,'masuk lumpur' pun ada..hahaha..so,tuduhan2 yang tak relevan and bernas macam kilang beras tu memang tak patut wujud...sebab,korang tak kenal aku macam mana...so,my advice...datang dekat ngan aku..(yang perempuan leh duduk share bangku eh..tapi,yang lelaki..no..no..no..tolong duduk 2 meter jauh dari aku..sbb kita bukan muhrim..ok..haha..poyo!)then,cuba tegur aku...aku nih memang payah sikit nak tegur orang..apatah lagi nak bagi senyuman free..walaupun aku tau,senyuman itu adalah sedekah yang paling mudah..tapi,ntahlah..aku ni memang sengal kuasa kuda sikit..benda mudah pun tak leh nak buat..haha..so,korang kena tegur aku dulu..maklumlah...aku ni pemalu sikit orangnya..(hehe..pemalu lar sangat..)after that,baru tau..aku macam mana..hehe..

sebenarnya,aku masih cuba memperbaki diri...cuba nak lemparkan senyuman yang tak berapa manis yang aku ada ni kat orang..(mungkin itu akan disenarai pendekkan dalam azam tahun baru yang tak lama je lagi tu..)hopefully,dah takdelah 'tuduhan2' kurang bernas and relevan tu kat aku..kesianlah kat diriku ini..sesungguhnya aku hanya manusia biasa...yang baik itu dari allah SWT..yang buruk tu dari aku sendiri..;-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...