Saturday, November 27, 2010

~kelakar lar pulak...~

salam semua...hehe..hari ni hari yang paling kelakar kot..[bagi akulah...]..nak tau kenapa?hihi..inilah yang nak diceritakan nih...hari ni aku tinggal sorang jer kat rumah coz family aku sumenyer pergi kenduri kahwin..kat mana erk tadi?Hah...kat Jelai 1.Aku pun dipelawa jugaklah..macam biase..hihi...tapi,aku tak nak ikut...firasat aku mengatakan,baik aku duduk umah jer..manalah tahu,kot-kot ada ke orang2 yang sesat datang ke rumahku hari ni..hehe..biasanya,memang selalu terjadi di mana..asal aku takde kat rumah je..mesti ada tetamu yang tak buat janji temu muncul kat depan umah aku..so,aku memang dah hafal sangat2 dah benda2 yang macam nih..kebetulan,aku ada buat report pasal internet kt rumah aku yang tak leh nak buat connection..so,dari pergi mana2..baik aku stay jer kat rumah..walaupun sorang2..manalah tau tetiba muncul ke orang TM tu kat rumah aku...hehe..aku selalu ditanya.."tak takut ke dok umah sorang2?"aku akan jawab balik.."takdelah..sebab,jiran2 ade..so,taklah rasa sgt takutnye...huhu.."jawapan klise..biasalah diriku ini...takut,tapi budget macam tak takut...hihi..
    so,nak dijadikkan cerita..masa aku tengah sedap2 nak menjamu selera...tiba-tiba,aku dengar bunyi enjin kenderaan kat luar rumah aku..aku cuaklah jugak...dahlah tinggal sorang..pastu ada pulak kenderaan yang tak dikenali berhenti cun-cun je kat depan rumah aku...mahunya tak gelabah..yang paling best..siap menyorok lagi kat belakang pintu nih..takut2 kewujudan aku kat dalam rumah tu disedari....hahaha...kepala otak masa tu dah fikir bukan2 jerk...hehe...mse tengah menyorokkan diri tu...telefon rumah aku pulak yang berbunyi...adoi ai...telefon rumah aku tu..saat2 genting macam tulah die sibuk nak 'menjerit'..aku pun apalagi..pergilah angkat telefon tu...sekali,upanya yang telefon...orang TM yang dah ada tercongok kat depan umah aku tuh..hahahahaha...memang rasa nak tergelak ar time tuh...memang lawak..penat jer aku gelabah+takut+cuak...kalau tahulah tu orang TM..tak adanya aku nak gelabah tak memasal tadi..malu..malu..memang memalukan..hahaha...so,moral of the story..lain kali,kalau mak ayah ajak ikut diorang gi mana-mana...just pegi jer..tak payahlah bagi alasan yang bukan-bukan...hah,peristiwa tadi tu as a lessonlah yer...jangan nak berani2kan diri kalau anda tu sememangnya penakut..kih3..[pesanan khas untuk diri sendiri]..tapiiii..ada hikmah jugak...kalau aku ikut..maybe internet aku masih tak direpair lagi...hihi..nak menulis n meraban pun tak dapat..betul tak??huhu...

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...