Thursday, October 13, 2011

~kalaulah....~

Salam sume..

Saya nak update citer permaisuri hati... tapi, takde mood pulak...serabut dengan masalah yang datang suddently.. so, saya hold dulu la hajat saya tu yer.. hehe..

Actually, masih terkejut dengan apa yang jadik sabtu lepas...

Adik saya accident teruk malam tu... nasib baik, takde apa-apa... cuma kereta ayah saya je yang teruk...

Ya Allah..kalau tengok kereta tu..memang orang ingat adik saya and kawan2 dia dah tak de lagi lah... tapi, mungkin sebab Allah nak bagi adik saya pengajaran kot...

Cuma yang sedihnya kereta yang baru pakai 4 bulan tu la... teruk jadiknya..nak repair pon, lebih dari budget yang insurance dah cover... erm... kesian mak ayah saya... pening kepala depa dok fikir macam mane nak buat dengan kereta tu....

Erm, silap saya jugak kot...kalau saya dengar cakap mak saya suruh call adik saya masa dia dah keluar tu... before kredit saya expired, mesti tak jadik macam gitu kan? uwaa..saya rasa bersalah sangat.... walaupun yang sepatutnye rasa bersalah tu adik saya..coz die keluar tak bagitau mak saya....

Maybe ada hikmah kot disebalik semua nih..saya accept je... cuma dalam hati ni, rasa terkilan coz tak dengar cakap mak saya tu still ade lagi... berdosanyer saya... 

Kalau lah saya buat apa yg mak saya suruh... mesti takkan jdik macam tu... pape pun, alhamdulillah..adik saya ngan kawan2 die takde pape...cume sakit2 belakang and melecet je kat atas dahi....

Bising jugak mak saya time tuh..dengan saya2 sekali terkena..saya nak buat macam mana... dah itu dugaan yang ALLAH nak bagi.... nak bising2 sangat pun... nanti dikata tak redha dengan ujian ALLAH...so, walaupun dalam hati ada rasa menyesal... saya try terima semua ni... and saya harap, what happened will give a big lesson to my brother so that lepas ni jangan buat action sendiri....

Ahh....malas pulak nak citer panjang lebar pasal nih..buat hati diburu rasa bersalah yang teramat sangat jer....
**************

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...