Tuesday, March 29, 2011

time to meng'update'..

assalamualaikum...
lamanye tak update blog...hehe..bukan busy..tapi sibuk..sibuk yg sengaja dicari..sebabnya buat assignment di saat2 akhir..hoho..(don't try this if u are not be able to do this..ahakz3..)

hari berganti hari..bulan berganti bulan..ceh wah!asal cam skematik gile ayat nih..huhu..
actually..bila dah lama tak menaip and menulis..terasa macam tetibe kehilangan idea lak..walaupun tadi,semangat nak menaip tu..macam berkobar2 giler..and macam excited sangat2..tapi,bile dah start menaip..hilang segale yg nak ditaipkan..hahaha..

pape pun,alang2 dah menulis and menaip nih...nak citer la sikit pasal test minggu lepas tuh..huhu..macam yg saya sendiri jangka..memang 'best' la markah2 saya..'best' yg dalam erti kata lainnya..hampeh!hahaha..sangat hampeh ar markah test saya..rasa cam tak pandai pulak bila semua markah saya tu sikit2 belake..huhu..tapi,takpe la..as long as saya tak bawak toyol pun dah ok..berpegang kepada kata2 lecturer saya...

"biar markah kita rendah..asalkan rendah dengan cara yg bermaruah.."

hehe..

betul...betul..betul..
kata2 itu yg saya pegang..dari dulu sampai sekarang..buat apa nak bangga dengan markah yg tinggi sedangkan kita buat bukan dengan effort kita sendiri..kan?

so..apa yg penting..usaha tangga kejayaan!walaupun saya ni bukan la antara mereka2 yg rajin berusaha..maksudnya,semangat dan kesungguhan saya tu tak sebanyak semangat and kesungguhan yg selalu ada pada mereka2 yg berjaya..

so,bila markah saya rendah..saya kena redha instead of kene usaha lebih lagi..final pun dah nak dekat..saya risau gak nih..huhu..macam mane la agaknya final nanti kan..hehe..seram2..dah la jadual exam yg geng saya sempat usha2 tu macam salah je..hahaha..dan2 la salah..padahal mmg betol pun..kenape saya memandai2 kata salah?sebabnye...kitorang sume..bebudak DBS nih ade 2 paper on the same day!huhu..that's why saye kata jadual tuh salah..sbb tak leh time hakikat sebenarnye..hahahaha...

erm..ape2 jelah..keje pun banyak lagi tak settle nih...lecturer saya pun dah macam nak jadik hulk hogan dah..bila tanya mane assignment2 yg dia suruh buat..sampai la nih tak nampak2 'batang idung' pun..haha..so,before lecturer saya tuh smack down saya ala2 the rock vs stonecold steve austin tuh..baik saya istiqamah meneruskan 'perjuangan' dalam menyiapkan assignment2 yg berlambak ini..huhu..
(err..macam mne saya leh ingat nama penggusti2 tuh sume erk?konfius nih...hahaha..)

 last but not least..nak bermadah pujangga sikit..tak kiralah apa pun yg berlaku...tak kira la siapa diri kita..dan tak kira la sama ada orang suka atau tak kat kita...remember this,as long as family kita sayang kita..and ALLAH sayangkan kita..itu pun dah cukup..and itu yg lebih penting sebenarnya...hehe..:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...