Sunday, March 6, 2011

~sesi melangut~

salam semua...:-)
hari ni bukak2 je mata..jam menunjukkan ke angka 5.56 minit pagi..ikut jam handphone klasik saya tu lah..kalau ikut jam tangan 10 hengget saya tu..jam dah pukul 6.00 pagi...hehe..kenapa saya macam tu..??and macam mana boleh jadik..satu pkul 5.56..and satu lagi pukul 6.00?Adakah saya duduk di dua negara yang berbeza magnitude and latitude nye..atau berbeza GMT+- nye?hehe..oh,tidak sama sekali..saya masih berada di MAlaysia  bumi bertuah lagi indah nih..hehe..

sebabnya,kalau ikut jam handphone..kita mmg leh tau waktu jam setepat2nya..coz jam kat handphone kita kan berbentuk digital...so,nombor yg tertera memang tepatlah jdiknya...in fact,kalau nak sebut dengan minit and saatnya pun boleh...ikut suka ati korang la..huhu..

different with jam tangan..or apa2 jam yang sewaktu dengannya la...jam tangan kan jarang dah orang pakai yg berbentuk digital..semuanya main pakai jam yg alar2 besar bagak kalah jam dinding tu kan..so,if jarum pendek jam tu tunjukkan ke angka 5.and jarum panjangnye nya pulak ke angka 11...means,waktu masa tu pukul 5.55 la kan??tapi,orang tak cakap pun pukul 5.55..orang cakap..

"dah pukul 6 la..."walhal..baru je 5.55...belum pukul 6 pun..sebabnya,instead of malas nak agak2...diorang just bundarkan aje la...supposed to be 5.55 o'clock...terus2 dikatakan pukul 6..hehehe..wah,sangat mendalam penerangan kesah tentang jam nih..hahaha..

ok,bangun2 je..lepas dikejutkan dengan bunyi alarm dari handphone klasik saya tu..saya off kan kejap...tak terus bangun pun..sebabnya,malas!hehe..ngantuk kot..lepas saya tido agak lambat gak malam tu..dek kerana..mata ni seakan2 degil mau lelap..huhu..

dalam pukul 6 lebih sikit..saya bangun la..dengan terhuyung hayangnya jalan masuk toilet..subuh kan..biasa la...aksi ala2 orang tertelan panadol 8 bijik sekali harung tu mmg terserlah la..huhu..
lepas sembahyang subuh semua..saya sambung tido balik...hehe..

hari ni pulak...kelas sepatutnya quite pack jugak la..tapi,tetiba satu kelas tu dicancelkan..huhu..saya memang seronok la..dapat pulak mesej yg mengatakan kelas seterusnya cancel,masa still dalam kelas finance..kih3..sampai hilang fokus sekejap jdiknya..(seronok punya pasal)..
tapi,tak jugak la..sebab,sepatutnya hari ni ada quiz..so,bila kelas cancel..automatically,quiz pun cancel..erm..so,maknenya quiz postpone la kan?heish...mesti bertambah keje saya lepas ni..jangan la lecturer saya tu buat quiz sama dengan quiz QMT saya..macam ari tuh...hasilnya,saya tak pat nak fokus..huhu..(ceh2..budget je fokus..haha..)

pape pun,dari pukul 10.30 tadi..abes je kelas finance..balik umah..saya dah tak tau nak buat ape...terkebil2 kat atas katil..turun naik..turun naik..penat turun..saya naik..penat naik,saya turun..sampaikan bila dah x tau nak buat ape..saya gi bergelak ketawa ngan adik junior saya..anis..yang pandai2 sendiri amik cuti tak rasmi ari nih..org gi kelas,dia dok mengemas kat umah..hahaha..sangat bagus!

lastly,lepas makan...saya sembahyang zohor jap..then,sambung balik melangut kat atas katil nih...huhu..nak kacau geng,macam tak sampai ati je..coz dia tengah menderita sakit perut..huhu..so,saya bawak la diri sendiri..itu yang terjadinya satu entry yg panjang lebar hari nih..yang saya sendiri pasti,mesti kalau orang baca...kompem2 akan dipraktikkan teknik skimming and scanning je..macam yg kita belajar dalam subject BEL tu...(english subject)..huhu..sangat panjang kan?hehe...

bak kata penulis kegemaran saya...Rania Firdaus."inilah jadinya bila saya dah mula meroyan.."..hehe...tapi,saya tak nak kata yang saya meroyan..saya nak kata yang saya ni dah lupa daratan...haha..menaip kalah novelis terkemuka...manuskrip yang ade pun baru separuh jalan..itu pun belum tentu dapat siapkan lagi separuh..haha..

erm..pape lah...apa yang penting,daripada saya dok terkebil2 konon2nya macam dok pikirkan masalah negara..baik saya menulis ape yang patut..takdelah terbunag gitu je masa yang ada kan...walaupun saya memang suka buang masa!haha..kantoi..

ok la...sebelum saya "merempit" lebih jauh..baik saya berundur diri dulu..hehe..oh,ye..sebelum terlupa..thankz kat kawan2 yang sudi baca cerita saya kat penulisan2u tu..walaupun takde yang komen..its ok..tiap kali tengok jumlah bacaan yg sentiasa naik tu..means,adalah orng yang membacanya..itu pun dah cukup..hehe..

salam hari isnin semua...:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...