Monday, March 21, 2011

meh sini..saya nak elaborate skit..

salam semua...
erm..sangat lama tak berblogging..hehe..lepas kekacauan jiwa yang melanda...buat  mood saya seakan2 lari lintang pukang..huhu..tapi,sekarang dah ok..sebab saya percaya..rezeki Allah itu ada di mana2..dan yang paling penting,apa yang berlaku..semuanya ada hikmah..and Allah itu takkan menguji hambaNya luar dari kemampuan mereka..

ok..kenapa saya berblogging hari nih ye?Adakah sebab nak luahkan perasaan sedih lagi?Oh,tidak..alhamdulillah..perasaan sedih itu dah semakin dapat dibendung dan dihindari..ceh wah!sangat poyo kata2 ku ini..hehe..

actually..minggu nih minggu test..so,banyak benda yang nak distudykan..(konon2 la..haha..)
dengar citer nye..ramai kawan2 saya yang terkandas masa nak amik test..subhanallah..saya harap2 la benda tu tak jadik kat saya nanti..saya nak amik test tu..walaupun tak bape nak bersedia..hehe..apa2 pun,doakan la segala urusan dipermudahkan..insyaallah..amin..

ok..berbalik kepada  entry hari nih..saya nak komen sikit pasal komen sorang pembaca PH..ermm..hehe..boleh pulak macam ni kan..orang komen saya punye citer..pastu saya gi komen balik orang yang komen citer saya tu..haha..(agak pening sebenarnya ayat nih..huhu....)

apa2 jelah..sekarang nih saya nak elaborate sikit pasal citer saya tu...before that,saya nak say thankz kat pembaca tu..sebab bagi komen yang agak bernas..:-)

saya buat citer PH tu berdasarkan citer2 yang berlaku di sekeliling kita gak.. dalam komen pembaca tu,dia ada kata..cite saya tu pelik..sebab tak kena dengan background family dia..family dia tak kasik bawak balik kawan lelaki kat rumah..katanya lagi,dalam cite saya tu,family nye open sangat la..
..bila dalam bab 13 tu,watak heronye ikut heroinnye balik kampung..
huhu..thankz sekali lagi 4 ur concern..

actually,my opinion..tak salah kalau bawak balik kawan lelaki kat rumah..itu memang trend sekarang kan..and itu lebih bagus..daripada kita dok berjumpa sakan..berkawan sakan tanpe pengetahuan mak ayah kita..at least,bila kita bawak balik kawan lelaki kat rumah,tunjukkan kat mak ayah kita..diorang tau la jugak..kita nih berkawan dengan sapa..ibarat kata orang2 tua,..mak ayah kita lebih dulu makan garam daripada kita..so,tak salah la kalau kita bawak baik kawan lelaki kat rumah..betul tak?

lagipun,dalam cite saya tuh...heroinnya tak nak pun sebenarnya ajak si heronya ikut dia balik kampung..it juz that..si hero tu yang "gedik" nak ikut...and si heroin pun tak suka sebenarnya bila si hero nak ikut dia balik..boleh bayangkan kan muka tak gemar and tak berkenan si heroin sepanjang si hero ada kat rumah mak ayah dia tuh..

so,takde istilah open ke apa..lagi pun kita sebagai orang islam kan..wajib melayan tetamu dengan sebaik2nya..itu sebenarnya yang saya nak tunjukkan dalam citer PH tu..huhu..harapnya ada lagi la komen2 positive lepas nih...hehe..ur comment is highly appreciated...
sekian,terima kasih

hehehe...

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...