Friday, March 4, 2011

~cerita untuk seminggu~

Assalamualaikum semua....wah..sangat bersopan santun ye saya kali nih..hehe..
bukan ape...bak kata orang..budi bahasa budaya kita...bahasa menunjukkan wajah...kalau muka cantik pun..bahasa kureng.. tak best jugak kan?huhu..

Aiseh..ape jela yang saya dok mengarut nih..huhu..
erm..agak lama jugak tak update blog nih..mesti dah "bersawang" agaknye...hahaha..

teringat perbualan between me and my fb friend..kawan saya tu tergelak bile saya cakap pasal myspace and friendster sye yang mungkin dah bersawang tu..yelah,benda dah lama tak usha kan..so,kompem2 la "bersawang"!..
ala2 rumah yg dah lama ditinggalkan gitu..hahaha..sangat poyo!

Fuh...minggu yang sangat "best"...hari selasa dah cukup buat hidup saya and geng saya kelam kabut...sebabnya,terpakse berlari2 anak gitu pegi kelas..sebabnya kami terover expect...kami expect yg lecturer kami tu tak datang ke..or lambat ke ape...so,kami pun dok la lepak2 lagi...sambil minum2..sambil makan cloud nine...lepas tu,hampir2 la nak bukak facebook kejap....(before gi usha line...nak tengok lecturer kitorang tu dah sampai ke belum..)

lepas geng saya bangun,gi usha line lagi sekali...(hostel kami memang statik ar..memang best punye view..betul2 ngadap office lecturer..so,memang leh budget ar lecturer2 kami dah datang ke belum..huhu..)..dia terus jerit macam nih...

"Geng!!cepat geng...miss dah sampai..."
saya yang tengah dok menikmati cloud nine saya tu...terus bangun sambil terkocoh2 menuju ke arah pintu utama..Hahaha...(wah..dah cam ayat dalam cerpen dah nih..huhu..)

yang buat kami berlari2 anak tuh...sebab takut kena ketuk ketampi...lecturer saya tuh suka suruh student dia dok bersenam..buat regangan otot dulu...bagi warming up...before start kelas..kononnye nak bagi semangat..instead of denda sebab datang lambat..haha..
hai..sangat lawak..nasib baiklah tak kena ketuk ketampi..maybe sebab lecturer saya tuh tak sihat sangat kot time tuh...huhuh...

itu kesah untuk kelas pertama..kelas kedua...kelas finance...erm,,memang best gile la time kelas tuh..coz dapat markah test..lagi sekali,emosi saya jadik tak stabil..coz markah saya rendah..and dah la rendah..pastu,failed pulak tuh..cuba bayangkan...patut ke kalau saya just buat muka happy je..seolah2 takde perasaan langsung?Erm..memang saya bukan manusia normal la citer dia kalau buat muke xde perasaan cam tuh..

mau nye tak frust..test kot..carry mark penting ma..lagi2 bile subject yang saya rasa susah nak score..so,bile dapat markah yg nyawa ala2 macam telur di hujung senduk tuh..memang lari bertebaran la jawabnye mood saya...tapi,alhamdulillah lepas ditolak tambah..bahagi,darab..square root n punce kuasa dua sekali...dapat la saya pertambahan markah...and cukup2 makan je lah markah saya masa tuh...walaupun lulus..tetap terserlah kekecewaan..erm..salah saya kot..sebab tak study bebetol..:-(..ececeh...sedih plak la..hahaha..
lepas abes kelas finance..terus gerak ke kelas arab..hah!ini lagi satu hal..tak pasal2 saya kena diri atas kerusi..sebabnye...melalut,mengarut..and merapu tak abes2..orang tnye tu..saya jawab nih...lecturer tanya nih..saya jawab tuh...sudahnye..kenala saya mendaki kerusi2 yang ade...perasaan masa tuh..sangat malu..tapi,ok la...dah lama kot tak rase diri atas kerusi..haha..yang tak boleh bla nye..bukan setakat kena diri atas kerusi...siap sekali dengan pakej..kena cium dinding..hah!HAmbik...memang malang la cite dia kan hari selalu tuh..huhu..
hai...sangat penat bercerita...sampai terlupa hari rabu pun ade kelas yg menanti...iaitu kelas QMT..kelas yg buat saya malas sentiasa...haha..tapi,hari rabu lagi best...best sebab saya terdengar lecturer saya berkata macam nih..

"eh2..first time nampak dia senyum.."
kata2 yang nampak sangat ikhlas dari lecturer saya kepada saya...hahaha..sangat lawak..bila lecturer saya kata macam tuh..buat saya berfikir dengan penuh sungguh2nye..
adakah selama ni saya tak penah senyum???huhu..sangat lawak..balik je dari kelas..saya terus citer dgn geng saya..and macam biasa...geng saya terus ketawa ngalahkan saya buat lawak sarkas depan dia..huh!sangat kejam itu geng..hahaha...

tak kesah la saya senyum ke tak..yang pastinya jugak....petang tuh..lepas abes meeting untuk intergamez club..saya dengan geng saya..and tambah sorang lagi housemate saya...kuar gi pasar malam...release tension..huhu..(ape daa...release tension kat pasar malam..haha..)
pape la...janji dapat release tension..and saya pun dapat beli jam baru...hehe..jam sepuloh hengget je...kecoh ngalahkan beli jam memahal plak kan?hahaha..

sepatutnya hari jumaat,which is hari ni la..saya and member2 sekelas akan pegi satu tempat nih..nama dia PIXIE STUDIO..tapi,sebab kan pixie studio tuh busy sangat..smpaikan dah berbulan2 asyik dok tangguh..tangguh..so,kami pun decide untuk cari tempat lain..dah dapat dah pun..BOONGA ART SHOES nama tempat tuh...quite famous jugak la..tapi,malangnya...saya dapat feedback..diorang tak terima visitor..coz diorang buat bisness dari rumah..alar2 SOHO gitu...small office home office...and sekarang nih,saya dah tak tau kat mana lagi tempatnye nak gi buat lawatan..any suggestion tak?huhu..

habis sudah citer untuk seminggu nih...hehe..minggu yg penuh dengan kejadian2 best..moment2 best...and tak berapa nak best...sume nye ade..hehe..

P/S : assignment banyak gile kot...letih la macam nih...sapa nk tolong buatkan??saya upah aiskrim pop2..nak tak?hehe..boleh tak kalau saya nak deal balik dengan PIXIE STUDIO tu..kalau dah xde lagi la tempat2 yg macam pixie studio tuh..(pixie studio tu merupakan company mencetak baju,badge..and segala mcm printing and design yg mnggunakan teknologi2 terkini..macam tuh la kirenya..ceh2..sempat promote pixie studio seh..haha..)



No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...