Wednesday, July 21, 2010

erti sebuah kehidupan...

salam semua...first of all..izinkan aku untuk bersorak kegembiraan dulu..hihi..yeh2..besok xder kelas!Yahoo!!huhu...ok2..dah...sebenarnyer..tak lah happy sgt pun..actually.walaupun besok for the whole day xder kelas//tapi,kat hostel nih..still bnyak kerja yg menanti..lagi2 yg kain baju yg kat dlm bilik air tu..dah penuh satu baldi tawu..hai..gasaklah besok..memang komfem sakit pinggang..silap-silap..boleh demam jadiknyer!haha..dahlah sumer org kat dalam bilik nih demam..hai..tak tau pulak aku sekarang nih musim demam...kalau musim durian tu aku taulah..haha..erm..mungkin sebab musim durian jugak kot..that's why diorang demam..erm..mudah-mudahan..dijauhkanlah aku dari sebarang penyakit..walaupun selesema..hihi..

Malam nih terasa macam nak menulis something yg interesting sikit lah..like this story..not storylah..its more to muhasabah diri kot..more to mengenali diri sendiri..senang citer peruahan since aku 'tercampak' ke dunia yg bagi aku memerlukan semangat and pendirian yg kuat lagi teguh..wah!ayat x nak power pulak kan..
hihi..tapi,memang..itu adalah kenyataan n hakikat yg aku sediri perlu and harus terima..sebabnyer..since menjejakkan kaki ke asrama..yg mana before this..aku tak pernah angan and bayangkan walaupun sedikit..tapi,bila dah menghadapinya sendiri..aku rasa,inilah hikmah disebalik semua ini..yang paling penting,since duduk sendiri..jauh dari mak ayah..aku rasa perubahan yg ada tu menjadikan aku seorang yg lebih matang dalam hidup...lagi-lagi bila hidup kat sini dikelilingi oleh adik2 yg mana semuanyer sebaya dgn adik aku..so.secara x langsung membantu aku menjadi seorang yg bertanggungjawab..

mungkin dalam ramai-ramai..ada yang tak puas hati..ada yg ok..ada yg tak ok..tapi,for me..as long as kita duduk dalam satu rumah..kita kena balajar macam mana cara nak bertolak ansur sesama kita..macam aku,aku tak kisah diorang yang adik2 nih buat apa pun..selagi benda tu tak memudaratkan..buatlah..tapi,jgn sampai ada org terasa dgn perangai or piil masing2 sudahlah..sbgai org yg lebih tua dikalangan penghuni2 kat bilik nih..aku tak nak ada apa2 masalah dgn diorang..since aku yg tua..so,aku kena tunjuk contoh teladan yg baik..kalau aku sndiri tak betul...macam mana nk guide adik2 nih sumer..betul tak?hihi...sepanjang hampir sebulan aku kat sini..so far..everything is ok..nothing to worry about..kalau ada masalah pu..tak sebesar masalah kat rumah or bilik yg lain..dari apa yg aku dgr..rata-ratanyer mesti ada isu..kalau x isu kwn yg x sekepala..mesti isu berkira pasal duit or pasal brg2 yg diorg beli untk keperluan masing2..erm..buat masa nih..kat bilik aku,,everthing ok..isu berkira tu sumer belum timbul lagi..tapi,tak tau lah in future macam mana..but..jgnlah that thing happend...ssah jadiknyer nanti...

sepanjang berada kat sini..bnyak benda yg aku belajar.especially tentang erti sebuah kehidupan...antaranye..ceh wah!antaranye,,haha..kelakarlah pulak..kih3..ehem3..ok..ok...antaranyer..nilai persahabatanlah..itu yg paling best sekali..caring each other tu toksah cakaplah..mmg pasti akan ader punyer..sifat anbik berat terhadap kawan2 satu rumah..baik2 yg adik2..mahupun aku sendiri..itu yg penting..hopefully,aku jadik manusia yg lebih bertanggungjawab..kpd mak ayah aku..family aku..kawan2 aku..diri aku sendiri..and untuk masa depan aku jugak..insyaallah..amin..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...