Monday, March 15, 2010

pergi kenduri kahwin...hik..hik..hik..

Assalamualaikum…hari ni aku kena bangun pagi2 sangat..haha..selalunya,lepas subuh,tabiat aku..sambung tidur balik..itu memang dah jadik kebiasaan dah..walaupun,org selalu kata yang sambung tidur lepas subuh tu satu amalan yang tak berapa nak baik..(bukan tak berapa..memang betul tak baik pun..huhu)..tapi,aku still jugak buat amalan tak baik tu..em,dah lumrah manusia kan..yang baik tak nak diikut..yang tak baik tu jugaklah yang diikut…dijadik amalan..padahal,kita memang dah sedia maklum..dari sudut agama pun,memang dah diingatkan,jangan tidur lepas subuh..sebab,nnti rezeki tak masuk..and kalau nak diceritakan pun,dari sudut scientificnya..lepas subuh tak digalakkan tidur sebab,akan menyebabkan otak kita jadik lembab..hah,itu apa yg aku tahulah..sekadar perkongsian…kalau tak betul,janganlah marah ye..aku pun manusia biasa jugak..bak kata ustaz aku..”ustaz pun manusia biasa jugak..tak sempurna mana pun..walaupun bergelar ustaz..”..hmm,moralnya..tak kiralah sapa pun kita,kita tetap manusia yg tak sempurna..hihi..sebenarnyer,itu bukanlah subject utama yang aku nak story untuk entry kali nih..ada benda lain yang lagi best..huhu..(macamlah best sangatkan..gempak je lebih..huhu)..
Back to the subject,kenapa aku bangun awal pagi ni..sebabnya,aku kena ikut mak ayah aku pergi kenduri kahwin kat Pahang..erm,biasalah..dengar nama pun,dah tahu yang perjalanan memang jauh..so,that’s why lah aku kena bangun awal-awal pagi..sebab,kami target nak sampai sebelum tengah hari..kitorang gerak,memang awal jugaklah..pukul 8 pagi..sebab target nak sampai sebelum tengah hari kan..so,kenalah gerak awal..tapi,yang kelakarnya..dah nak ke tengah hari dah..kitorang still tak sampai-sampai lagi..nak tahu sebab apa?sebab sesat!hahaha..aduh..dekat pukul 2 baru kitorang sampai..bayangkan berapa jam perjalanan..lepas tolak,tambah,bahagi,darab..adalah dalam lebih kurang,dekat-dekat 7 jam perjalanan..mak aii..lama giler!!Dah tu,jalan pulak..bengkang bengkok..satu jam lebih,kitorang kena tempuh jalan yang macam tu..dalam hati siap berdoa lagi..”ya allah kau tunjukkanlah aku jalan yg lurus..”..haha..siap berdoa tau..sebab dah tak tahan dengan jalan yg bengkak bengkok macam tu..nak tidur pun tak dapat..itu kira ok lagi kot..aku boleh tahan lagi..at least,takdelah ‘adegan’ berhenti kat tepi jalan sambil termuntah-muntah ke apa..nasib baik aku nih memang suka jalan-jalan yang advanture macam tu…so,no sweatlah..Tapi,lain pulak kisahnya adik lelaki bongsu aku..dia pulak yang turun-turun je dari kereta…terus termuntah-muntah..hahaha..kelakar betul!tergelak-gelak aku tengok..aku yang perempuan nih,boleh tahan..dia yang lelaki tu tak boleh tahan..hai..entah pape entah..dahlah kitorang nih boleh dikategorikan sesat..sampai tiga empat kali berhenti tanya orang..bapak aku daripada cool sepanjang jalan..boleh jadik hot..sebab dah lama jalan,tak sampai2 lagi tempat yang nak dituju tuh..dah,dengan mak aku sekali hot..aku cam biasa..ambik langkah selamatlah…diamkan diri jerk..kalau bersuara..dengan aku sekali kena kot..hahaha..masa balik,yang pasti kitorang tak ikut dah jalan yang sama..kitorang ikut KL…hasilnya,sampai rumah lebih awal dari jangkaan..huhuhu..Alamak!terlupa pulak,besok ada test..adoi ai..boleh lak berfoya-foya kat depan laptop nih..hihi..oklah..adioz..:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...