Monday, March 15, 2010

jiwa kacau...

Assalamualaikum…setelah beberapa hari dilanda kekacauan jiwa yg serius tahap gaban…baru hari ni terasa tenang sikit..semua kerja dah dibereskan..(walaupun still ade lagi kerja yg tak siap..huwaa3..)tapi,its ok kot..sebab tinggal satu je lagi…at least kalau nak buat nanti,takdelah terkejar-kejar sangat..betul tak?Hihi..Aku selalu dengar org kata,jangan buat kerja last minit..sebab,bila buat kerja last minit..kelam kabut..bila dah kelam kabut,faham-faham sendirilah…dengan bz mengalahkan assignment tu melambak sangatlah..dengan tak cukup tidurnyalah..hish,pendek kata..cukup untuk buat kita ‘kehilangan ingatan’ sekejap..hahaha..aku gerenti,mesti ada antara korang-korang kat luar sana tu pun macam aku jugak…suka buat kerja last minit,kan?Emm..mengaku jelah..tak yah nak segan-segan..sebab aku pun sama jerk!bab buat kerja last-last minit..memang akulah juaranye..itu sebab,sepanjang minggu nih..’jadual’ aku penuh..(sebab diri sendiri yg sengaja cari pasal memenuhkan jadual)..dengan black Tuesday yg aku kena hadap every week..hish,letih betul..(frasa yg aku sendiri bagi)..orang kata,hari isnin adalah hari yg paling tak best di antara hari2 yg ada untuk satu minggu…sampai ada yg kata hari isnin adalah ‘BLACK MONDAY’…nasib baik tak cakap,’BLACK MAGIC’..haha..itu orang kata..tapi,aku pulak kata..hari yg paling tak best dalam seminggu adalah hari selasa!Huhu..nak tau kenapa?sebab hari tulah,aku ada subjek koku…JPA3..aku,dari dulu..sampai la nih..memang cukup anti dengan hari selasa..semak and serabut sikit kepala otak bila nak sampai ke hari selasa tu..yelah,dengan balik lambatnye..aduh..memang sakit hati!tapi,apa nak buat..dah tanggungjawab..kalau skip,nanti effect pulak pointer aku…dah tak pasal2 pulak nnti kuar result..OKU pulak jadiknyer result aku tu dek kecacatan sementara…itu takpe lagi kot..Tapi,kalau kena kutuk,tak ke haru?huhu..orang mesti cakap,”subjek senang pun tak leh nak skor?Hish,buat malu orang kampung jerk!”Hah..sapa nak jawab?huhu..so,walaupun aku tak rela..aku terpaksa merelakannye..ahakz..ahakz..ahakz..poyo sudah…selagi kita bergelar student..selagi itulah kena buat apa jer benda yg melibatkan diri kita as a student..betul tak?hihi..

Hari ni jugak,adalah hari jumaat yang paling best kot aku rasa..huhu…sebab apa?sebab,sepatutnya kelas aku hari jumaat..boleh dikira packlah jugak..dari pagi sampai ke petang..tapiiii..hari nih pulak,tak sampai petang..kelas yg sepatutnye pada waktu petang,diawalkan ke pukul 11..yg mana sepatutnye jugak..pukul 11 tu kelas untk subjek lain..but,sebab lecturer takder..lecturer lainlah pulak yg take over..haha..seronok..seronok..aku nih,kalau hari jumaat…kelas kalau waktu petang..memang agak liat sikitlah nak pergi..haha..nasib baik tak buat kelas petang..emm..tapi,tadi kelas memang best..sebab,lecturer aku bagi tips how to achieve our target untuk sbjek yg die ajar..dia kata,kena amalkan ‘CALM’..fisrt,amalan..(termasuklah solat kita…doa kita)..sabar,then jgn mudah putus asa…and ada lagi satu..aku lupalah pulak..huhu..betullah apa yg lecturer aku tu cakap..tak leh nak sangkallah..lagi satu yg dia kata,untuk Berjaya..kita kena learn from the best..or learn from the experience..bagi aku pulak,aku prefer kepada learn from the experience..sebab bagi aku,experience is the reality yang kita sendiri atau org lain pernah rasa..so,from that kita boleh belajar..and belajar apa yg sepatutnya..itu pendapat akulah..bila dah sibuk2 sesi berkongsi tips2 nk capai target..tiba-tibalah pulak terkeluar story pasal cinta..haha..em,lecturer aku tu leh tahan gak kepala otak dia..satu yg best bila dia kata,”I don’t mind if u want to fall in love or what..but,jangan jadikkan cinta tu pembunuh untuk you guys nk capai what you guys want..”Wah!lecturer siap bagi green light lagi..classmate aku ramai gak yg bercouple..memang riuh sekejap kelas bila subjek cinta diperbincangkan..erm..tapi,tak termasuk akulah..sebab aku single lagi..hehehe..(jawapan standard..kalah artis)..huhu..pape pun,antara cinta dan cita-cita…aku pilih cita-cita..cita-cita boleh bagi kebahagian kat kita lebih dari cinta..bukanlah nak kata cinta tu tak penting….tapi,cita-cita lagi penting..kalau pilih cinta..let say,satu hari cinta tak kesampaian..macam mana?Sapa nak jawab?kalau boleh stand up balik takpe ar jugak…kalau tak leh?Lu pikirlah sendiri..haha…hmm..renung-renungkan dan selamat beramal…hihi..

*Teringat kata-kata lecturer aku..”its a great time in yourlife when you fall in love….”hehe..iye ke?jangan tanya aku coz bagi aku fall in love ke tak..feel tetap sama!hahaha….

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...