Sunday, March 7, 2010

new post,new year,and new story.

Salam semua…welcome to my ‘home’!Hehehe…erm,Berjaya jugak aku create blog kat fb nih..seronok tak terkatalah..hihi..bukan apa,kali ni urusan dipermudahkan…sebab selalunya,kalau nak create blog nih..nak tunggu loading ..aduh mak aii…lambat ya rabbi!tapi,hari ni tak lambat macam selalu..kira cepatlah..huhu..suka..suka..suka..erm,memandangkan ini post pertama aku untuk edisi dlm fb nih..(ceh wah..edisi konon..poyo!hak2 tuih..)aku just nak say hye jer..kira sesi ‘ice breaking’ jugaklah..huhu..

Firstly,nak komenlah sikit pasal application blog ni..aku diberitahu oleh geng aku yg fb ade blog..so,this is my probation timelah jugak..kalau sebelum nih,aku selalu membebel kat blog my space aku yg sekangkang kera tu..for this time nak try membebel kat blog fb pulak..hihi..erm,bagi aku..very nicelah..sebab,aku suka menulis..so,medium nih memang sesuailah untuk orang2 yang suka mengarut and merepek macam aku nih..selain boleh meluahkan apa yang terbuku dihati..dapat jugaklah aku share apa2 yg aku rasa bagus untuk dikongsi..betul tak?hihi…Itu pendapat akulah..tapi,aku tak tahulah orang lain macam mana kan..hihi..

Terlanjur dah bercerita panjang ni(walaupun tak berapa nak panjang..hak2 tuih)..aku nak story sikit pasal program aku last week..hihi..nak story pengalaman yg boleh dikatakan best jugaklah..last week,aku ke KL..coz ada pertandingan catur terbuka..pertandingan tu dianjurkan oleh UM…aku dpt info pun dari kawan aku yg blaja kat UIA PJ..memang best..aku pulak,kebetulan dah lama tinggalkan zaman bermain catur nih..so,tanpa mmbuang masa..aku terus setuju..dalam hati,rasa macam tak confident..sebab dah lama tak main kan.(last main pun masa form 5)..tapi,aku pergi jugak..sebab,pertandingan tu terbuka untuk group..so,kalau tak join..mesti rugikan?Yelah,bila lagi nak rasa main secara terbuka..lepas tu in group plak..masa sekolah dulu,memang selalu arr masuk chess tournament..dah biasa form group pun..tapi,kali nih different sikit..coz,aku lawan org2 yg different age..datang pun dari different place..bayangkan,dari golongan gen X,gen Y..sampailah ke baby boomers…semua ada..hahaha..(Ceh wah..dah keluar dah istilah marketing..Yes!berjaya gak aku menggunakan istilah tu)..so, memang menyeronokkanlah..fisrt time main untuk open tournament cam nih..bangga giler ar konon..walaupun kalah,tapi,still enjoy..dpt kenal ramai org…especially kawan2 yg sama age dengan aku..hmm..the best experience that I ever feel..(sorry if my English is not good..haha)…last but not least,happy reading my blog..to my members..(CHESS CRAZE)..you guys are so good!Yati,Haida..and the only guy in our group..zahirin..thankz coz blanje kitorang makan and support tambang teksi pergi n balik(lepas hantar kau ke pudu)..haha..Thankz to Haida jugak coz bagi stay kat hostel UIA..eventhough,bnyak kali kena tahan dengan pak guard coz tatacara berpakaian tak menepati syarat2 yg ditetapkan..hihi..sorry for that!Hmm…tak macam nak say hai pun..dah mcm mengarang lak!hahaha…

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...