Friday, January 20, 2012

~Al- kisah duit 10 ringgit..~

Assalamualaikum...

Rindu! Rindu! Rindu! Rindu giler2 la kat 'teratak usang' saya nih. Ececeh.. budget macam dah lama tak jengah je.. haha. Tapi, serius.. memang rindu. bukan rindu apa. Rindu nak meng'update' story je. hehe. Allah... lamanye tak menulis. sejak dua menjak ni, memang hidup saya tak berapa nak 'tenteram'. ada je benda yang kena buat atau lebih tepat lagi..perlu dibuat. Huhu. Sebabnya, minggu depan kolej saya buat karnival usahawan. Kira kena take part gak la. Walaupun berat rasanya hati ini untuk mengambil bahagian.. tapi, disebabkan semangat nak berkarnival.. saya gagahkan jugak diri ini. Ceh wah! Ayat.. tak nak gempak pulak kan? Hihi. Apa nak buat, dah memang suka buat gempak ngan ayat. Nak buat gempak lebih-lebih sampai masuk tv, jadik main topic.. tak boleh pulak... coz dok teringat kan tagline melodi.."Tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi".. so, terpaksa tukar fikiran.. buat la gempak melalui ayat je.. tak yah pening2 pasal kontroversi bagai... ye tak? haha..

minggu ni jugak, minggu yang sangat tak best la bagi saya. Minggu yang buat mood saya tunggang langgang. Habis sume benda yang saya buat, jadik macam citer kartun. Ada je yang tak kena. kejap tertinggal barang la... buat proposal, kena reject secara berhemah la.. and one more thing yang buat saya sedih plus nak gelak golek2.. bila duit 10 hengget yang saya bawak untuk beli makan tengah hari.. hilang begitu saja. Tanpa berjaya ditemui semula.. (wah2.. hebatnya ayat)... uwaaa.... sedih bangat deh! Kalut punya pasal... sampai tak sedar.. mana entah saya campak duit 10 ringgit tu... ish3.. dan hasilnya, balik je bilik.. saya menangis dah macam hape dah. Haha... balik-balik, dengan muka seposen saya, dok menyarap atas katil..dengan harapan semoga tiada titisan air mata yang akan keluar..akhirnya dengan rela dan terpaksanya saya bagi dia keluar mencurah2 macam dah tak geti2 nak benti.. penat dok cover ni.. keluar gak air mata tuh..adeh, buat segan tuan je.. hoho.. last2, saya bangun..gi bilik air.. ambik wuduk, terus solat zohor... yang tak leh nak blah tu, masa kuar..member saya gi tanya macam ni..

"Geng..ko nangis eh?" sambil gelak2...

uwaa... soalan dia tak best!! dan sebab soalan dia tak best la, saya dok menangis lagi sekali.. hoho.. kejam gile soalan dia tu! Kawan saya pun sama! Huh...

lepas solat, saya tidur... bangun tidur.. solat asar jap.. pastu, gi dok bawak diri kat balkoni.. (still dalam mood sedih...) layan perasaan.. kenapa duit saya hilang eh? Mcam mana leh hilang erk? Macam-macam benda la ade kat kepala otak saya yang mamai ni.. pastu, saya terfikir macam ni.. mungkin, ALLAH nak tunjukkan sesuatu. So, saya pun fikir la rasionalnya.. Mesti ALLAH x nak bagi saya membazir beli makanan banyak-banyak agaknya.. huhu.. sebab tu, DIA hilangkan duit saya.  Just think positive je la.. Bak kata kawan saya,

"Takdir tu.. ko jangan sedih ok.."

Erm.. memang pun.. saya redha dah. Tapi, yang kelakarnya.. bila diingat-ingat balik.. hilang duit 10 ringgit je...tapi, saya punya nangis tuh.. dah macam hilang 10 ribu!! Haha... adeh..dugaan2.. mungkin sebab tu je duit yang tinggal kot.. hik..hik..hik.. Nasib abik ada duit untuk cover balik.. walaupun tak banyak, tapi cukup la untuk buat tambang balik.. hehehe...

Erm.. hari ni turn saya dapat voucer buku. Wah.. alhmdulillah.. best sangat! Thank u PM.. thank u banyak2.. next year bagi la lagi. Oppst.. hehe.. ada member2 yang tanya, nak buat apa dengan voucer buku ni? Buku sume dah beli. Erk.. kalau tanya saya, memang best la jawapan nye..  

"bak sini bagi kat saya... tau la saya nak kekah macam mane..." hoho..



Untuk saya yang memang suka buku ni, saya tak kisah dah beli ke belum buku.. yang pastinya, RM200 ni dah cukup banyak untuk saya beli buku2 yang best and of course boleh datangkan benefit.. dalam kepala dah tersenarai dah buku apa yang shopping nanti.. dan saya terfikir nak belikan nenek ngn atuk saya tafsir Al-quran... the rest, i'll think of it later.. eceh.. cakap omputih! haha..

Erk... saya dalam proses nak sambung bab terbaru Permaisuri Hati ni.. doa2 la saya dapat ilham yer.. lately, memang tak de masa nak update.. blog ni pun bukak just nak usha2 je... tak berkesempatan lagi nak update..so, this is for you guys.. those who always lepaking kat sini.. (macam ade je nak lepak2 kat blog ni kan..perasan giler beb! haha..).. Alhmdulillah, ilham dari ALLAH ni... hopefully, ilham tu berterusan untuk saya continue citer Permaisuri Hati.. thank you sume.. Salam jumaat.. (^_^)

Note : Boleh tak nak beli novel gune voucher buku nih????? Hihi...:P

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...