Saturday, July 23, 2011

~ released tension ~









Caiyok2! Aja2 fighting!

Hehe... ape jela yang saya merapu and meraban kali nih...huhu..
Actually, bukan apa... saya tengah dok  ‘busy’ (konon2 la..hihi..) menyiapkan assignment yang memang..fuh! melambak gile babas ar.. kalah rempah ratus babas kat kabinet dapur mak saya 
tuh...hahaha...

Seriously, memang sangat banyak..sampai saya sendiri pun tak tau nak start buat yang mana dulu... last2, setelah diperam... saya decide start buat assignment HR saya tu..sebabnye assignment tu yang saya rasa boleh tahan banyak jugak la.. kena jawab 10 set of past year questions...best tak assignment saya nih? Hehe..sangat best kan????

Sebenarnye..dari tadi lagi tangan saya ni gatal nak menaip entry terbaru..tapi, asyik postpone jerk sebab idea merapu saya ni tak menjelma lagi.... so, terpaksa menyabarkan diri.. dengan berusaha gigih menyalin soalan2 past year yang boleh tahan melambak nih...haha...(uish..lecturer saya kalau baca nih..mau die kerat saya 18 agaknye..hahaha..)
Jadik sekarang... sebelum saya kena carpel tunnel syndrome... iaitu sejenis penyakit  yang menyebabkan saraf2 kita nih especially bahagian tangan la...jadik macam tak berapa nak betul..baik saya berenti menyalin sekejap...huhu..bukan ape...letih kot bab salin menyalin nih..itu baru salin soalan..belum datang part nak mencari jawapan and menyalin jawapan...aish..silap2 
boleh cramp woo...hahaha..

Anyway...takde benda sangat nak tulis pun..Cuma nak mereleased kan tension yang boleh tahan banyak jugak nih... yelah..manusia biasa macam saya ni.. yang selalu sangat diserang penyakit malas yang kadang2 kalau tak dibendung..memang susah la gamaknye...silap2 boleh kena pelangkung dengan lecturer2 saya tuh sume...haha..
Kali nih...saya rasa saya rajin sikit kot nak buat assignment... walaupun agak lambat nak mulakan..tapi, syukur la diberi kerajinan walaupun sekarang nih tengah best cuti mid sem... 
hehe...rajin tak saya??? Kih3...

Bukan la sebab rajin pun sebenarnye..tapi, maybe lebih kepada kesedaran sivik kot..ceh wah! Kesedaran sivik la pulak..hehe..erm, mungkin la.... sebab saya tak nak jadik cam semester lepas... buat keje last minute.....sampai tak tido malam dok menyiapkan assignment yang sama gak pesen nyer...(buat 10 set of past year question)... yang mana, as a result..carry mark saya hancur dek assignment yang dibuat dalam masa 1 malam jer!!! Sudahnye..kena la saya meredhakan markah saya yang memang sangat la sikit kalau nak dicomparedkan dengan markah kawan2 

saya...huhu..sangat sadis kan cerita saya nih? Hahaha..
So, kali ni...saya nak try jadik a good assignment maker...ceh wah! Berangan je lebih saya nih... kalau datang perangai buruk iaitu malas  tahap gaban tu.... silap2, jadik cam semester lepas gak...haha.. ish..tak nak la saya... saya  ni dah la tak pandai... jadik, biar la saya cover ketidakpandaian saya tu dengan try to make my assignment as good as i can... ceh wah! Speaking omputih plak aih...macam good2 je saya ni kan? haha..erm,, kalau sem lepas, maybe lecturer saya kurang puas hati dengan assignment saya yang memang tak kemas langsung  tu...insyaallah untuk sem nih..saya akan pastikan kekemasan assignment saya akan di upgradekan....hehehe...


Saya pun tak tau la kenape... saya memang seorang yang sangat la tidak bersistematik... orang kata ape..serabai! haha..ha, tu saya la tuh.. sebabnye kalau org lain..siap ade different book untuk different subject kan..tapi, saya...cukup la dengan test pad yang ala2 buku tu...saya compile kan sume nota2 and latihan2 dalam satu test pad yang macam buku tuh... kire sume nye kat dalam tu la... dan yang paling best..hanya saya sorang je yang faham test pad saya a.k.a buku latihan n buku nota saya tu... hahaha.. very funny... and very2 selekeh! Kah3... dan disadvantage nye... saya akan pening kepala sendiri bile time nak test, quiz... and bile musim final exam.. hahaha... (please don’t try to follow my way...)sangat2 tak bagus ok.. huhu..

Erm...pape pun...saya harap..semester nih semester yang best la bagi saya... maksud saya, harap2 semester nih boleh la saya adjust balik CGPA saya yang jatuh teruk masa semester lepas... nasib baik lulus semua..kalau tak..memang nangis seminggu ar..haha..
Pejam celik..pejam celik.. saya pun dah nak habis buat diploma...insyaallah, kalau ada rezeki...dapat la saya buat degree pulak... semoga dipermudahkan oleh ALLAH la hendaknya perjalanan hidup saya nih... dan kawan2 saya jugak.....amin..

Saya selalu guna kata2 motivasi yang nih...

“usaha tangga kejayaan”

Walaupun rumah saya tak de tangga... and saya pun bukan la rajin sangat bab2 berusaha nih...tapi,kena la jugak berusaha...hehe..


Merepek je saya nih kan? Hihi...
 
Bulan puasa pun dah nak dekat.... hutang saya dengan ALLAH pun still belum habis dibayar... kena istiqamah nih... kalau tak boleh jadik balance brought forward nanti...hahaha...

P/s :  1)  masih tak dapat berita.... hanya mampu bersabar... nama pun sabrina.. kena la   sabar selalu..ye tak? Hehe...
            2)  tengah merangka idea untuk bab seterusnya permaisuri hati... hihi..
  3)  sakit ati ngan adik bongsu saya tu..coz asyik sgt la dok menyakat saya dgn
                  ular getah  ‘peliharaan’ die tu... hish..sgt tak suka ok! ( sbb saye takut ular...)
****opppstt... hihi...

Untuk yang minat nasyid macam saya ... (yang tak minat tak yah baca pun tak per...) hihi....
Jom layan lirik lagu kias cinta daripada suhaimi nih...best tau..hihi..

Seandainya dunia tiada warna..
Tetapkan ku kagumi..
Indah maya alam ciptaanNYA..
kudratNYA ku agungi...

namun jalin warna zahirlah sang pelangi...
mengisi mendung menambat seri...
terbias semua cahaya..
nyata ilham di alam mimpi
betapa ku syukuri nikmatNYA..
ku pasti....

begitu kias cinta...
hadir menghuni jiwa...
menyatu sejuta rasa..
dunia penuh bermakna...

tika dalam gelita..
atau sepi kembara..
dihadirkan rasa cinta..
sisih segala duka ..
anugerah dariNYA...

hanyalah cintaNYA yang amat kuharapkan..
tiada lain yang jadi rayuan..
namun DIA maha mengerti
tak mampu ingin bersendiri
menempuh dugaan yang menguji...
naluri....

cinta...kiasan cinta....

begitu kias cinta..
hadir menghuni jiwa...
menyatu sejuta rasa..dunia penuh bermakna..

tak akan ku persia...
limpah rahmat yang ESA...
bagaikan jalinan warna yang menyulam cahaya..
biasan kasihNYA...
moga tak diuji..asyik cinta duniawi..
mengharap teduh redha illahi..
kerna segala kurnia hadirnya hanya pinjaman..
sungguhku syukuri kesempatan..
bahagia.....


erm...dalam tak de benda sangat nak tulis... berjela2 gak entry saya nih...hahaha....
wasalam....:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...