Wednesday, June 22, 2011

~bila jari dah mula menekan keyboard..~

Salam semua....

Erm..dah lama tak update blog a.k.a teratak usang saya ni...maybe sejak dua menjak ni saya agak busy sikit kot.. tu yang macam tak berapa  nak ada hati mengupdate teratak saya ni...hihi..
Anyway, minggu ni memang minggu ‘kuarantin’ untuk saya and sume warga kolej saya ni.. kenapa? Erm, sebabnya...minggu ni minggu karnival kelab dan persatuan kat kolej saya..so, thats why la saya kata, minggu kuarantin... kalau dah minggu kuarantin, of course la tak boleh balik kampung or pegi mane2 sesuka hati kepala lutut saya ni..haha..tapi, saya tak risau dah..sebab saya dapat curi masa sikit semalam balik rumah mak n ayah saya..dapat la bermalam kat rumah..instead of tak dapat langsung...kih3...ngelat kan saya ni? Huhu..
Pasal karnival kelab and persatuan ni...saya join kelab intergamez..yang mana, dalam kelab ni dirangkumkan semua permainan2 dalaman...especially, catur..rubiks cube..(ala..yang ada banyak kaler tu...yang klau nk buat bagi same je kaler dia..kene guna formula bagai tu..bak kata kawan saya la...saya memang tak boleh ar nak buat bnde tu..aja la banyak kali pun..tulis la formula banyak2 pun..sampai ke sudah la memang takkan dapat nye nak solve kan..hahaha...)..then, ade congkak..dam haji..dam ular..sudoku...and banyak lagi la...(tak larat nak taip sume2 tu..)..hehehe..

So, dalam kelab ni..saya pegang jawatan setiausaha..erm, ni yang dari dulu saya tak faham sangat2..kenapa bile ade je keje2 yang berkaitan atau jawatan2 yang berkaitan...saya mesti tersangkut kat jawatan setiausaha? Sampai sekarang tak dapat2 lagi jawapannya..nak kata saya pandai trengkas..memang tak arr! Tulis surat pun, asyik kene reject je..jangan kata surat..memo la..memo yg simple macam tu pun saya still buat salah... so, macam tak nampak je kerelevanannya jawatan itu diberikan kepada saya...hahahaha...actually, ni sume bukan apa....ni sume taktik supaya untuk sem akan datang saya boleh bagi jawatan saya ni kat orang lain... saya tak reti jadi setiausaha...kalau jadi ajk saya suka..hehehehe... takde la..pape pun, thanks kat yg mempercayai saya dan yang telah pun mencadangkan nama saya masa sesi selection ari tu....insyaallah, saya cuba jadi setiusaha yang bagus..yang bagus ok..bukan yang macam bagus..hahaha...

Masa karnival tu nanti, kelab saya tu..akan handle satu pertandingan catur...erm, saya pulak yang gabra..sebabnya first time tu nak handle pertandingan besar macam tu..bukan la besar sangat pun..tapi, kalau dah nama pun pertandingan..mesti la kena ada preparation yang betul2 kan? Mana boleh nak main hentam keromo je macam yang saya selalu buat time quiz dgn test..hahaha..masak saya nak kena handle benda tu sume nanti...harap2 dipermudahkan la semua benda tu..amin..
Oh, ye..tadi masa on the way nak balik kolej...saya sempat dengar luahan perasaan ayah saya..hehe..biasa la, ayah saya..kalau nak meluahkan sesuatu...lagi2 hal2 ketidakpuasanhati..dia memang akan citer kat anak2 compare kat mak saya..sebab, mak saya jenis tak sabar sikit orangnya...compare dengan ayah saya..ayah saya lebih sabar..so, kalau yang sabar bertembung dengan yang tak sabar..orang yang sabar pun boleh jadik hilang sabar..hahaha..

Pape pun, saya tetap saya both of them..mak n ayah saya.. ayah saya ada cakap something tadi.. dia kata, kita je yang boleh ubah nasib kita..and kita je yang boleh tolong diri kita time susah ke..senang ke.. pedulikan orang lain..kita dengan hidup kita...biarkan orang dengan hidup dia..erm, macam tu la lebih kurang kata2 ayah saya... hehe..sedih pulak tetiba.. ayah saya memang cam tu..kalau ada masalah..dia lebih rasional..compare dgn mak saya..haha.. tapi, macam saya cakap tadi...saya tetap sayang diorang..walaupun mak saya tak serasioanal ayah saya..dan walaupun ayah saya tak kelam kabut macam mak saya...hehehe..
selamat hari bapa untuk ayah saya..late pulak nak wish..al maklum la..anak ayah ni payah sikit nak tunjuk kasih sayang....hihihi..peace!

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...