Thursday, June 17, 2010

alahai..touchingnyerr...

Malam tadi,aku tidur awal…erm,,kira awal ar jugak..walaupun pukul 12 lebih tu bagi sesetengah orang sudah agak lewat..tapi,bagi aku..kalau aku tidur sebelum pukul 1 pagi..itu dah dikira awal dah..hihi..actually,bukan itu sebenarnya yang aku nak cerita..ada something yang lebih menarik untuk dikongsi..huhu..tapi,sebelum tu,biar aku bagitahu dulu yang hari ni,aku tolong mak aku mengemas..perasaan?Erm,tak payah tanya..memang tak best langsung..disamping kena kemas..and kena bebel ngan mak aku..aku terpaksa pulak dengar adik aku ‘bertekak’ ngan mak aku..aduh..tension giler..dah lah tengah takder mood..(ingat tak entry before diz..yang aku kata mood aku tonggang langgang tu?Erm,masih sama..still tonggang langgang lagi..hik3..)..pastu,nak kena dengar pulak semua tu..ish,tak best betul!Yang adik aku tu pun satu hal..asyik nak melawan aje keje dia..keje lain dah takde agaknyer..bukan nak tolong kemas,tolong memekak jer..sakit telinga aku..Dahlah mak aku mengamuk..(sebab aku gi buang perca kain dia..hahahaha..)Tak pasal-pasal jer kena..huhu..lama-lama,aku dah geram..aku tinggalkan jer semua benda tu..then,aku masuk bilik..tidO!huhu..tak leh tahan…berkemas dengan mak aku,memang tak leh..itu yang aku cabut tuh..hihi..bukan ape,tension..bile dah kena marah,sapa-sapa pun takkan ada mood punyer nak buat keje..betul tak?hehehe…

Itu kisah mengemas,sekarang nih nak citer pasal si dia pulak..hihi..petang tadi dia call..erm,,lama gak kitorang borak-borak..sampai kredit dia habislah..(agaknyerlah..sebab putus tetibe..kredit abeslah kot..huhu..)tapi,sebelum tu..dia nyanyikan aku satu lagu..dia kata,lagu tu mengingatkan dia pada aku..haha..ader jer modal dia..lagu apa?hihi..tajuk lagu tu,PERMATA YANG DICARI…bagi mereka2 yang rajin layan lagu2 nasyid..taulah lagu ni macam mana…hihi..erm,masa dia nyanyi tu..walaupun tak sebagus penyanyi sebenar..tapi,still buat aku rasa terharu…tak taulah kenapa..tapi,memang touching ar time tu..lirik dia kot yang buat touching tak agak tu..aku rasa aku hafal lirik dia..korang check it out lah yer..hihi..

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan illahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat dihati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya allah..jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Tabahkanlah hatiku dengan ketentuanmu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baruku temui
Tapiku tak pasti rencana illahi
Apakah diakan kumiliki

Tidak sekali dinodai nafsu
Akanku batasi dengan syariatmu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuanmu
Ya allah….engkaulah tempatku bergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa dibawah rahmatmu

Selamat mendengar!!huhu…

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...