Thursday, June 17, 2010

Assalamualaikum.....

Assalamualaikum…erm,dah lama rasanya tak menulis..dalam hati,tuhan jer yang tahu..betapa berkobar-kobarnya semangat nak membebel and berleter dalam blog aku yang sekangkang monyet nih..hahaha…so,bila dah lama tak menulis..dah tentu-tentulah banyak benda yang aku nak citer untuk entry kali nih..
Banyak..tak banyak jugaklah..tapi,dari apa yang ada dalam kepala otak aku sekarang nih…memang komfem dua tiga pages jugaklah..hehe..erm,let me start with..nak wish SELAMAT PENGANTIN BARU kepada semua pasangan yang dah melangsungkan perkahwinan ataupun yang sedang menunggu hari bahagia melangkah ke gerbang perkahwinan tu..selamat pengantin barulah yer..tak lupa jugak kat kenalan-kenalan MAK aku..baik yang aku kenal..ataupun yang aku tak kenal..SELAMAT PENGANTIN BARU jugak..bila tengok orang kahwin nih..macam bestlah pulak..aku pulak yang over excited..hahaha..Oppstt,itu bila tengok orang kahwin jelah..tapi,bila dah balik umah..dah takder dah perasaan tu… back to normal..apa orang kata..AURA..hehe..
Cerita pasal orang kahwin..rasanya,sepanjang bulan 5 and bulan 6 nih..mak aku tu,asyik busy jer memanjang..bukan busy buat keje kahwin ker apa…busy pergi jemputan kahwin!Haha..kadang-kadang..aku pun pelik..rajin bebeno menghadirkan diri…boleh kata,setiap jemputan tu..mak aku tak pernah miss..kalau ada 5 jemputan kahwin,lima-lima tu mak aku pergi…jauh-jauh pun sanggup tau!Hah..best tak mak aku?huhu..kadang-kadang,aku dengan akak aku selalu dok usik mak aku tuh…”mak,,buat apalah rajin-rajin gi kenduri kahwin nih?sama je makanannya..nasi minyak jugak…”Nak tau apa mak aku jawab..”Tulah kau..aku ni nak menyenangkan kau jugak..besok2 kalau koghang kawin..ramailah oghang datang..Kita datang ghumah dioghang..dioghang datang ghumah kita pulak nanti..”Hah..cam tulah lebih kurang mak aku jawab..hai..mak..mak..masalahnya,lambat lagi mak oi anak2 mak ni nak kawin..huhu..ada satu lagi dialog favourite mak aku..nak tau apa?Dialog nih mak aku cakap bila berlakunya situasi di mana aku tak nak ikut dia gi kenduri kahwin tu..”Kau taknak pergi ghumah orang…nanti,kau kalau kawin..takde oghang nak datang..padan muka…”Haha..dialog klise mak aku…hmm..kalau akak aku,dengar jer dialog tuh..dia ‘lembut hati’ sikit ..time2 tu gak gi bukak almari..cari baju..tapi,kalau aku..cakaplah macam mana pun…memang tak arr!hahaha..
Cerita pasal kenduri kawin jugakkan..aku sakit hati betul..selama nih,belum pernah lagi aku balik dari umah orang kahwin..aku kena cirit birit!Ya allah..sakitnya..aku jer yang tau..entah apsal ntah..tak pernah2 kena sakit perut(bile gi kenduri kawin..)..tup2,kena pulak..adoi aii..naik lemah anggota2 badan aku nih..yang lagi sakit hati tu..sekejap ok..sekejap k.o..nak tidur pun tak boleh..pusing sini..tak kena..pusing sana tak kena..last2,aku tidur menyarap jer..ambik!huhu..mak aku pulak takde umah(gi kenduri kawin lagi)..hmm,,’menderita’ sorang2 lah aku kat rumah..sebab tu,bila mak aku pelawa ikut dia gi kenduri tu..awal2 aku dah surrender..”orang tak nak pegi ar mak..sakit perut..”hehe..nasib baik mak aku tak paksa…last-last..dah tak tahan sangat..terpaksa jugak suruh bapak aku belikan pil pocai..atau dalam bahasa saintifiknyer..pil chi kit tek aun..(erm,,tak pasti ejaan die..huhu..)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...