Thursday, May 20, 2010

uwaa..tak boleh tidO!!!

Sekarang dah dekat pukul 3 pagi..hai..bilalah mata aku nak mengantuk ni?Dari tadi lagi,aku dok bergolek..puas ke kanan,ke kiri..puas ke kiri,ke kanan pulak..tapiiii..mata still segar bugar…aduh..masalah-masalah..so,daripada aku dok bergolek-golek..baik aku dok merepek n mengarut kat dalam blog nih..betul tak?since,aku pun dah lama tak menulis..so,di pagi yang hening nih…tiba-tiba datang pulak ‘ilham’ nak menulis..haha…erm,,mungkin jugak kesan dari air kopi yang aku buat tadi kot..tu yang mata tak boleh nak lelap tu…lagipun,dah terbiasa tidur lambat..itu yang sekarang nih,mata masih boleh bertahan lagi…hihi…aku pun tak tahu kenapa,dalam keluarga aku,aku aje yang pelik sikit..kalau orang lain(family aku)..time macam ni,dah cukup lapan jam tidur dah…tapi,aku..pelik sikit..tidur jangan cakaplah..memang tak pernah cukup..kadang-kadang tu,jejak ke subuh..lepas subuh barulah aku dapat tidur..hish,dah macam insomnia dah rasanya..korang rasa,aku nih penghidap insomnia ker?Yelah,sampai dah nak masuk subuh,baru aku dapat lelapkan mata..itu bukan ker tanda-tanda atau dalam bahasa scientificnya..simptom-simptom penghidap insomnia?Erm..aku sendiri tak pasti..huhu..soalan ni,mungkin aku patut tanya kat mereka-mereka yang pakar..hihi..
Tapi,mungkin jugak sebab aku dah terbiasa tidur lambat kot..sebab,masa musim exam hari tu..memang waktu-waktu macam nih..aku still berjaga lagi sebab study untuk exam..and kopi or Nescafe,dah kira macam best friend aku dah..huhu..maybe,ini ada kena mengena dengan kopi n Nescafe tu kot..yelah,dua-dua minuman ni kan,minuman berkafein..so,that’s whylah kot aku susah nak tidur waktu malam..erm..mungkin jugaklah..huhu..lagi satu,aku ada terbaca satu kajian nih..kat dalam majalah HARMONI..kajian tu mengatakan yang kurang tidur boleh menaikkan berat badan..persoalannya,benarkah kajian yang dilakukan itu?Hihi…aku tak dpat nak pastikan whether its true or not..tapi,aku punya berat badan…aku rasa still cam dulu..berubahnya time bulan puasa aje..tapi,bila bukan bulan puasa..sama aje..maintain..46 kg..hmm..no comment about it..mybe yes,mybe no..oklah..mata mula mengantuk..hopefully dapatlah melelapkan mata selepas menulis nih…huhu..see u soon..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...