Monday, June 3, 2013

Sebuah Contengan Biasa



Assalamualaikum...

Dah lama tak update cerita kat sini. Al-maklumlah, agak busy dengan assignment and all the group project yang nak kena submit dah. Final exam pun dah nak dekat sangat, so.. memang sekarang ni ‘musim’ menyiap dan menghantar assignment je. Alhamdulillah, masih diberi peluang bernafas di muka bumi Allah ni. Thank you Allah untuk nikmat yang satu ini.

Sedar tak sedar, dah masuk bulan jun dah pun. Tinggal berapa hari je lagi bulan rejab nak habis then masuk pula bulan syaaban. Lepas bulan syaaban, dah tentu-tentu la bulan ramadhan kan? Tertanya-tanya kat diri sendiri jugak, dah bersedia ke nak menghadapi bulan ramadhan ni? Alhamdulillah.. dalam hati ni, rasa rindu sangat kat bulan yang dipanggil bulan berkat ini. Rindu sangat sampaikan bila terbaca entry yang pernah saya buat pasal bulan ramadhan, hati saya jadi sayu tiba-tiba sampai terasa nak menitis air mata ni. Bercerita pasal bulan ramadhan, teringat pulak yang final exam semester ni jatuh dalam bulan ramadhan. Allah.. mudah-mudahan ada keberkatannya menjawab exam dalam bulan berkat ni. Aamin.





Tahun ni jugak, ramai kawan-kawan saya selamat dah jadi isteri and suami orang. Alhamdulillah... mabruk and congratulations untuk diorang semua. Bila tengok kawan-kawan saya yang rata-ratanya dah jumpa pasangan hidup masing-masing, terdetik jugak di dalam hati dan sanubari saya ni, ‘Bila la pulak agaknya turn aku kan?’. Huhuhu. Normal feeling for a normal person like me. Teringin tu perkara biasa. Lagi-lagi bab2 munakahat gitu. Tapi, kalau Allah kata its not our time yet.. its not yet la maksudnya kan? So, apa yang boleh kita buat.. just pray to Allah moga-moga DIA temukan kita dengan orang yang betul untuk kita dan orang yang boleh bimbing kita ke jalanNYA. Jangan persoalkan kenapa jodoh kita lambat ke apa. Itu semua depends on kuasa dan kehendak Allah. DIA lebih tahu dari kita, in fact Allah tu serba tahu. So, be cool and be good. Sebab Allah dah janjikan dalam Al-quran, 

“Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, dan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik..”

#(boleh check surah An-nur)#

So, apa lagi yang kita nak question kan kalau dah memang tercatat dalam kalam Allah, setiap manusia itu Allah ciptakan berpasang-pasangan. Jadi, sabar je la. In sha allah.. saya percaya, bila kita bersabar.. Allah akan bagi kita ‘hadiah’ di atas kesabaran kita tu. Sabar tu kan indah. J
Sampai sini dulu la entry saya kali ni. In sha Allah.. ada masa saya update lagi.

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...