Saturday, June 15, 2013

Al-Kisah Tentang Semalam



Assalamualaikum,

Minggu ni minggu yang mencabar untuk saya dan sahabat-sahabat seperjuangan especially yang satu group dengan saya. Dengan presentationnya, dengan testnya.. Allah.. down tu tak payah kira. Boleh kata, setiap presentation tu group saya seakan-akan tak mendapat rentak. Ada je salah yag kami buat. Tapi, nak kecewa sangat pun tak boleh jugak.. sebab semuanya silap kami. Buat keje last minute. So, we deserve it.

Tapi, overall... saya kena berterima kasih kat sahabat-sahabat yang satu group dengan saya, Sheda, Dayah and Anis.. sebab this is about teamwork. Kalau takde geng-geng satu team yang macam diorang ni... mungkin saya tak boleh buat projek and all the assignment given tu dengan baiknya. Even, semua komen yang kami dapat during the presentation day tu, kalau dikumpulkan semuanya.. the result will be negative, tapi.. its ok bagi saya.. as long as kritikan-kritikan itu semua dpat ‘membetulkan’ saya. Sebenarnya saya lebih takut kalau apa yang saya buat, dapat pujian. Ehhh... peliknya. Selalunya orang suka pujian, yang saya ni dah kenapa pulak tak suka dengan pujian bagai ni? Sabar.. sabar. Rileks dulu.. tak habis cerita pun lagi ni. Saya pun tak tau kenapa. Mungkin sebab saya dah terbiasa dengan ‘kritikan’, sampaikan kalau tak diberi pujian pun saya tak kisah. Kalau ada, ada. Kalau tak de.. tak mengapa. Mungkin belum masanya group assignment yang kami buat, diberi pujian oleh lecturer. Tapi, bukanlah bermakna saya dengan group member saya just nak berserah je. Kami akan cuba buat better and better. In sha Allah.

Dan semalam, sebab  minggu yang tak berapa menjadi ni jugak la.. saya tersedih dan termenangis tiba-tiba masa bercakap dengan mak. Mulanya, saya tak nak telefon mak pun. Sebab saya tau, bila saya dah terlampau sedih, saya takkan boleh nak bercakap dengan mak.. dan berpura-pura macam saya ok. So, sebab tu jugaklah saya just hantar mesej je kat mak. Tak sampai beberapa minit, mak saya call... Masa bercakap tu, Allah je yang tahu.. sedihnya hati... masa mak tanya, dah makan ke belum.. saya dah tak boleh nak tahan sebak.. terus saya matikan telefon. Lepas tu, mak telefon lagi.. dan masa tu saya dah tak boleh nak tahan air mata. Menangislah saya buat pertama kalinya masa bercakap dengan mak dalam telefon. Siap dengan tersedu-sedunya. Hahaha. Allah.. bila difikirkan balik, malu la pulak. Saya ni ada satu perangai, yang mana kalau menangis.. suka menangis sorok-sorok. Tak pernah nak bagi orang nampak. Sebab saya malu. Kalau depan mak, lagilah saya malu. Hehehe.. Tapi, semalam... mungkin sebab dah tak tahan sangat kot.. itu yang terlepas tu. Tapi, betul la orang kata, kalau kita tengah sedih.. dan kalau menangis je yang boleh melegakan kesedihan kita tu.. menangislah. Alhamdulillah.. lega jugak lepas nangis-nangis cakap dengan mak tu walaupun malu...... Hehehe.

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...