Tuesday, March 26, 2013

Cinta Itu Fitrah

Cinta itu fitrah. Fitrah yang Allah bagi. Itu nikmat yang diberi kat semua orang. Kadang-kadang, saya sendiri rasa macam kenapalah orang boleh jadi 'tak betul' bila bercinta. Sebelum tu.. sorry sangat-sangat sebab post saya memang klise sikit sejak dua menjak ni.. sebabnya saya dikeliling teman2 yang mempunyai masalah cinta. Itu memang tak dapat nak lari. Kadang-kadang, cuba jugak lari.. tapi, tak sampai hati nak lari.. sedangkan kawan2 perlukan bimbingan dari segi emosi.. wheww.. dah rasa macam pakar cinta la pulak... ngeh3..

Terkejut saya tiba-tiba tadi, bila roomate saya datang kat saya.. dengan satu soalan..

"Ain.. macam mana nak buat solat istikharah?"

Saya tersengih dulu.. sebelum jawab,

"Macam biasa je.. dua rakaat.. rakaat pertama, baca Al-fatihah dgn surah Al-kafirun pastu rakaat kedua, baca Al-fatihah dengan surah Al-ikhlas. kenapa weh?" saya memang brutal sikit dengan member-member ni. Huhuhu.

"Aku tak tau la.. pakwe aku tu dari tadi tak reply mesej aku..."

Saya senyum je,

"Ini la yang aku selalu cakap ni.. dah la.. kau gi je solat tu.. tenang-tenangkan diri.."

Tiba-tiba dia jawab,

"Aku takut ar nak buat istikharah ni.."

Dahi saya dah berkerut (nampak tak pengaruh ayat novel kat situ. Hahaha.)

"Dah kenapa pulak?"

"Aku takut tak nampak muka dia.." sambil menangis

Saya dah tergelak-gelak.

"Ya Allah.. nak mintak tolong dengan Allah pun takut. Apa pun jawapan yang kau dapat.. itulah jawapan yang terbaik Allah bagi tau.. dah..dah.. jangan la nangis. Pergi je buat solat tu..."

-Kesian dengan kawan saya yang sorang ni. Hurm.. moga Allah berikan dia petunjuk dan jodoh yang terbaik. Aamin..-

#Jangan takut nak mintak tolong dengan Allah.. sebab Allah tu sweet sangat.. baik sangat.. DIA suka tau hamba DIA meminta-minta.#

CINTA ALLAH CINTA ABADI ♥

2 comments:

  1. kak ain...follow saya balik ea.meramaikan follower yg sikit tu. hahahhaha

    ReplyDelete

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...