Monday, March 5, 2012

~Selamat Jalan Atok.. selamat jalan Wo...~



Assalamualaikum...

Lama tak update ‘teratak usang’ saya ni. Semester akhir ni, memang betul-betul buat saya kelam kabut sikit. Hehe. “Biasa la.. orang nak grade kan.” Usikan adik-adik junior saya yang sentiasa bergema tiap kali ada je program yang nak dibuat atau ada je meeting-meeting yang nak kena attend.  InsyaAllah, kalau Allah izinkan saya grade.. saya grade jugak.. kalau Allah tak izinkan.. tak jugak kan? So, doa saya hari-hari.. semoga urusan saya dipermudahkanlah.  Amin.

Hari sabtu lepas, saya ke KLIA. Second time ke situ sepanjang 22 tahun hidup. Hehe.. Nasib baik tak terserlah kejakunan saya ni. Masih boleh dikontrol la. Hehe. Tapi, bukan tu pun yang saya nak citer. Ada perkara yang lebih menarik lagi yang saya nak kongsikan. Kenapa saya ke KLIA? Erm.. sebab hantar Atok ngn nenek saya gi umrah. Seronok sangat tengok orang-orang yang dapat gi buat umrah. Masa mula-mula nenek saya kata, yang dia nak gi umrah.. saya terus teruja tetiba. Dalam hati, harap jugak kot-kot la nenek saya nak pelawa saya pergi sekali dengan dia kan? Tapi, memang mustahil la. Masa tu rasa cam.. ALLAH.. kan best kalau wo( nenek.. saya panggil nenek saya wo..) ajak pergi sekali. Tapi, sebab atok saya nak pergi jugak. So, saya terpaksalah lupakan hasrat saya tu. Hehe.. ingat lagi masa mula-mula wo saya kata dia nak gi umrah.. saya dengan pantasnya kata macam ni kat wo saya..

“ Umrah? Wow.. bestnye.. nak ikut wo...”

Wo saya jawab..

“Jom...”

“Ala... xde duit la wo..” sambil sengih-sengih pandang wo saya.. buat muka kesian pun ye gak..

Wo saya kata..

“Takpe.. kumpul duit.. nanti dah ade duit boleh pegi..”





Sedih sebenarnya. Huhu. Tapi, takpe.. saya janji dah dengan diri.. apa pun yang jadik, saya tetap nak pergi jugak buat umrah. InsyaAllah satu hari nanti. Semoga Allah dengar la doa saya ni. Masa buat kenduri  minggu lepas pun, sambil tolong  wo saya buat kuih.. sempat la jugak saya mengeme (maksudnya lebih kurang mcam buat-buat tanya la.. hehe..) dengan wo saya..

mesti best kan wo dapat gi sana.. (mekah)...?”

Wo saya kata..

“Mesti la best.. tempat baik macam tu.."

Wo saya memang rajin sikit melayan saya kalau bab-bab macam ni.. sebab saya rajin mengeme kot.. haha.. Mulanya wo saya simpan duit untuk nak tunaikan haji.. tapi, bila fikirkan balik.. nak tunggu nama tersenarai dalam jemaah haji, mungkin agak lama lagi.. so, since atok sedara saya pun ajak gi buat umrah dulu.. itu yang wo saya setuju tu.



Masuk hari ni, dah 2 hari atok ngan nenek saya sampai di Madinah.. and dah dua kali jugak kami kat sini dapat call dari diorang... Alhamdulillah, atok ngn nenek saya sihat.. suara pun ceria je.

Masa call tu, mak saya cakap ngan wo saya..

“Seronok kat sana?”

Wo saya jawab..

“Eh.. seronok.. kumpul duit.. boleh datang sini..”

Saya kat dalam bilik dah macam nak nangis dah.. haha.. bukan nangis sebab apa.. sebab happy. Uwa... teringin sangat nak tengok rumah ALLAH tu. Rasa sayu je hati ni bila orang dok bercerita pasal madinah.. pasal Mekah. Teringin sangat nak ke sana. InsyaAllah.. mak saya kata, 

"kumpul duit.. lepas tu boleh pergi satu family..."

InsyaAllah.. InsyaAllah.. semoga dipermudahkan ALLAH...

Semoga atok dan wo saya selamat sampai dan selamat kembali ke malaysia.. dan semoga urusan umrah diorng dipermudahkan oleh ALLAH. Amin.



~sempat suruh wo doakan saya untuk final tak lama lagi.. tapi, terlupa nak suruh wo doakan supaya cepat2 dapat jodoh... hik hik hik....~


No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...