Tuesday, November 16, 2010

~toing..toing..toing..~

Assalamualaikum semua...sedar tak sedar..kita dah nak masuk ke tahun baru...lebih kurang sebulan lebih je lagi kita akan berada dalam tahun 2010 ni...hurm,rasa macam sekejap sangat je tahun 2010 ni kan...pejam celik..pejam celik..dah nak tahun baru...mungkin sebab banyak peristiwa yang berlaku dalam tahun ni..peristiwa sedih..happy...and macam2 lagi kot...dengan accidentnyalah..banjir kat belah utara sana tu...erm,memang banyak sangatlah dugaan sepanjang tahun nih...mungkin semua yang berlaku ni ada hikmahnya..supaya kita yang hidup kat muka bumi Allah nih beringat2..subhanallah..
    Erm,sekarang pun..selain musim hujan and musim banjir...musim orang menunaikan haji kan?Seronok rasanya tengok diorang yang dapat pergi tunaikan ibadat haji ni..yelah,aku sendiri nak pergi memang belum lagilah gamaknya..so,tumpanglah keseronokan orang yang pergi..hehe...teringat kat nenek aku..dia memang bersemangat nak pergi tunaikan haji..tapi,mungkin belum rezeki dia..so,aku doakan impian dia nak pergi tunaikan haji tu tercapailah satu hari nanti...insyaallah..amin..kepada mereka2 yang sedang menunaikan haji tu..semoga dapat haji yang mabrur...
     Selain musim hujan..banjir and musim haji..sekarang pun dah nak hampir ke musim cuti sekolah jugak..erm,termasuklah aku yang tengah study nih...exam pun dah lepas..so,now..its time for me to relax2..hehe...tapi,inilah masalahnya bila tiap kali cuti semester..aku mesti buntu memikirkan..apa yang patut aku buat sepanjang bercuti nih...nak kerja..macam takde kerajinan jer kat dalam diri nih...haha..so,ada tak ada pun just duduk rumah and buatlah pape yang patut...mungkin aku boleh sambung menulis manuskrip aku yang dah lama terbengkalai tu...huhu..sebut pasal menulis ni..kadang-kadang jeles jugak dengan penulis-penulis novel kat malaysia nih..macam manalah diorang tu boleh menulis lebih dari sebuah novel dalam masa terdekat?Aku nih...nak menyiapkan satu buah novel pun merangkak2 lagi..hahaha...sebab tu jugaklah aku agak kagum dengan mereka yang ada bakat menulis nih...sebab bukan semua orang boleh menulis dengan baik apalagi nak menghasilkan novel setebal2 muka surat tu...so,walaupun susah..aku akan cuba menghabiskan manuskrip aku yang dah separuh jalan tu..bak kata orang..alang-alang menyeluk pekasam..biar sampai ke pangkal lengan..alang dah tulis novel..biar sampai habis..hehe..betul ke pepatah nih?macam tak berapa nak kena jer..err..lupa plak nak habaq..aku nih bab pepatah melayu..memang failed sikit...hehehe...tapi,bab berkata2..insyaallah aku boleh..huhu..al maklumlah,masa sekolah dulu..bila time subjek bahasa melayu jer..mesti aku tidur..bila aku tidur je..mesti time subjek bahasa melayu..that's why failed bab2 nak memberi pepatah nih..hahaha..tak pelah..asalkan tak lupa dari mana asal kita..and dari mana kita datang..its ok..

P/S ; entry kali nih agak merepek kot..mungkin sebab tengah bosan..so,tangan nih ligat jer menaip apa2 yang terlintas kat kepala otak nih..so,terhasillah entry yang diberi tajuk..seperti diatas..huhu..selamat membaca..aku tengah cuba nak post manuskrip aku..sambungan dari entry yg terdahulu..hihi..masih mengharapkan komen2 dari kalian...:-)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...